neděle 17. prosince 2017

Vánoční roztomilost



V tomto předvánočním čase se musím podělit o jeden příběh. Veskrze se nejedná o nic světoborného, není to ani o pomoci nemocnému či chudému bližnímu svému, ale přece jen je to důkaz, že i dnes se můžeme setkat s lidmi, kterým nejde jen o peníze.

Jako dítě jsme doma měli jednu gramofonovou desku s krásnými vánočními písněmi od skupiny Heuréka. Dokud nám gramofon doma jel, byla nedílnou součástí našich Vánoc. Takže když jsem pak začala Vánoce slavit po svém, každý rok jsem se snažila tuto hudbu někde na internetu najít ke stáhnutí. Bohužel bezvýsledně. Jinak než na LP nikdy nevyšla a dosud nikdo koledy z desky nestáhl do mp3 a nepověsil na net.



Před třemi roky jsem hledala zase. Dostala jsem se až k osobní webové stránce kapelníka, kde jsem na něj našla e-mailovou adresu. A tak jsem to zkusila a napsala mu mail. Jak ráda vzpomínám na jejich vánoční písničky a jak bych si je opět ráda pustila. Nabídla jsem mu, že mu za ně zaplatím. Nedávala jsem si moc šancí na úspěch. Jaké bylo mé překvapení, když mi zhruba za týden přišla odpověď tohoto znění: „Paní Rokosová, moc mě potěšilo, že si pamatujete na písničky naší skupiny, která už přes dvacet let neexistuje, a že se Vám líbí. Pokusím se Vám je poslat následujícím mailem.
 
Dokážete si jistě představit, jakou jsem v tu chvíli měla radost. A skutečně, naposílal mi všechny skladby z desky ve formátu mp3, nic za to nechtěl, ani se nijak nezmínil, zda je mohu či nemůžu šířit dál. Prostě jen tak mi úplně cizí člověk dal krásný vánoční dárek.

A tak si teď poslouchám tyto mé oblíbené koledy už třetí Vánoce po sobě a pokaždé si vzpomenu, jakým zázrakem se ke mně dostaly.

Máte také nějaký takový příběh? Budu ráda, když se o něj se mnou podělíte ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)