pondělí 4. prosince 2017

Vánoční ozdůbky vlastní výroby



V sobotu jsme měli vánoční večírek s partou kamarádů. Vždy si mezi sebou vyměňujeme levné drobné dárečky. Poslední dobou jsou to většinou nějaké bonbónky, čokolády z kolekcí a podobně, ale sem tam jsou to i nejedlé drobnosti či dokonce věci vlastní výroby.

Už několik let jsem plánovala, že také vyrobím něco vlastníma rukama, ale nikdy jsem nezačala včas. Až letos se konečně podařilo a já se o tento tip chci podělit s vámi.


Už před rokem jsem na internetu viděla recept na doma vyráběnou samotvrdnoucí hmotu. A tak jsem ji letos využila a vyrobila vánoční ozdůbky na stromeček. Samozřejmě, že hmota je ideální i na jakékoli další tvoření s dětmi.

Recept na hmotu mám z webu www.i-creative.cz (odkaz zde). Jedlou sodu jsem měla koupenou ve 100gramovém balení z Lidlu, podle návodu jsem na pánvi smíchala 100 g sody, 50 g kukuřičného škrobu a 50 ml vody. Míchala jsem na středním plameni, dokud se hmota nespojila v jednolitou. Chvíli jsem počkala, až trochu vychladla a začala jsem ji na podložce hníst. Nedávno jsem zakoupila silikonové podložky z Lidlu, které se dají využít jako prkénko na krájení nebo jako podložka na vyválení těsta, doporučuji.

Nejprve se hmota trochu drobila, namočila jsem ji proto ještě na chvíli do vody, znovu prohětla a už byla tak akorát. Celkem jsem z tohoto množství vytvořila 22 tvarů (viz obrázek). Dírky na zavěšení jsem udělala slámkou. Nechala jsem je 4 dny vysychat na utěrce, asi dvakrát jsem je otáčela. Pátý den jsem barvila akrylovými barvami. Běžně používám tempery, určitě by to s nimi šlo také. Ale nedávno jsem si poprvé koupila akrylovky a chtěla to s nimi zkusit. Musím říct, že jejich barvičky se mi moc líbí a pěkně se míchají (srdíčka jsem dělala jako poslední, tam jsem se už nechala nejvíc unášet fantazií).

Namalovala jsem vždy jednu stranu a boky a nechala oschnout na ubrousku (pozor, pokud přetáhnete barvou na tu spodní stranu, nezapomeňte ozdobu zvedat, než vám zaschne barva, ať se to nepřilepí). Než jsem namalovala všechny kousky, barvy zaschly natolik, abych mohla vykrojený tvar vzít do ruky a malovat z druhé strany.

Nakonec jsem z bavlnky udělala poutka a provlékla je připravenými dírkami a dárky pro kamarády byly na světě.

Přeji příjemné tvoření ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)