neděle 3. prosince 2017

Medové perníčky bez cukru


Letos jsem se po dvou letech opět rozhodla pustit se do pečení cukroví. A jako klasicky jsem právě dnes, na 1. adventní neděli, začala s perníčky. Chtěla jsem letos zkusit nějakou obměnu klasického receptu, který mám již několik let od kolegyně z bývalé práce, který vám níže také přináším.


Pročetla jsem několik různých receptů na internetu a nakonec jsem se rozhodla pro naprostou improvizaci – upravila jsem ten „můj“ recept tak, aby neobsahoval žádný cukr a byl slazený pouze medem.

Takže nejprve ten původní recept:
  • 600 g hladké mouky 
  • 3 vejce 
  • 250 g cukru moučka 
  • 4 lžíce medu 
  • 1 balení perníkového koření 
  • 2 lžíce sody
Toto množství je na nějakých cca 7 plechů, co si tak pamatuju, takže je toho poměrně hodně. Já jsem tentokrát použila poloviční dávku. Místo obyčejné mouky jsem použila hladkou špaldovou. Za použití jen medu mi těsto vůbec nepřišlo hladké, takže jsem pak přidala dvojnásobné množství. Těsto tak bylo hodně lepivé, takže jsem musela přidávat mouku. K dovršení všeho se mi mezitím rozbila váha, takže množství mouky je psáno odhadem +- 20 gramů :-D

  • 350 g špaldové hladké mouky 
  • 2 vejce 
  • 4 vrchovaté lžíce medu 
  • 0,5 balení perníkového koření 
  • 1 lžíce sody (10g balíček je o něco více než 1 lžíce, dala jsem jej celý, ale doporučila bych použít méně, cca tu 1 lžíci)

Těsto vypracujeme, vyválíme, vykrajujeme tvary a před pečením potřeme rozšlehaným vajíčkem. Pekla jsem při 180°C celkem 9 minut. Vyšlo mi to na 2,5 plechu, ale perníčky jsem dělala hodně tlusté. Díky velkému množství sody poměrně hodně povyskočily, takže by určitě šlo válet tenší plát.

Musím říct, že na můj vkus jsou perníčky málo sladké, ale zas pro malé děti ideální. Navíc věřím, že to ještě trochu vylepší cukrová, případně čokoládová poleva ;-) A nejkrásnější je na tom ta nádherná vůně Vánoc, co se nám rozlila po domě!

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)