středa 13. prosince 2017

Batátová polévka



Tak jsem si tak včera dopoledne přemítala, co udělám na oběd. V ledničce skoro nic nebylo, ale nakonec jsem i z toho mála vykouzlila chuťově moc dobrou polévku. Jak na ni?



Použila jsem:

  • 0,5 batáty (sladké brambory)
  • 1 malou petržel
  • 1 malou mrkev
  • Kousek celeru
  • 1 cibuli
  • Trochu červené čočky
  • Trochu olivového oleje
  • 1 stroužek česneku
  • Sůl, muškátový květ, mletou sladkou červenou papriku, kurkumu, sušený zázvor


Kořenovou zeleninu, batátu a cibuli jsme pokrájela na kostičky. Na troše olivového oleje na mírném plameni orestovala cibuli, přidala kořenovou zeleninu a chvíli restovala. Přisypala jsem trochu červené čočky. Nakonec přihodila batátu, podlila vodou a nechala vařit. Ochutila jsem solí a dalším kořením a asi v polovině vaření přidala prolisovaný stroužek česneku. Vařila jsem do změknutí zeleniny. Pak jen mírně pomixovala tak, aby v polévce zůstaly kousky zeleniny, ale zároveň byla zahuštěná. 

Vzhledem k použitému koření bych doporučila tak od 1 roku.
 
Dobrou chuť!

2 komentáře:

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)