úterý 19. prosince 2017

Ořechové kuličky



Dnes jsem čirou náhodou vynalezla nový recept na cukroví (tedy minimálně já takový recept neznám, tak třeba ani vy ne :-))



Původně to měly být vosí úly. Mám jeden osvědčený recept z piškotů, cukru, másla, kakaa a rumu, který jsem taktéž zrealizovala, a pak jsem chtěla vyzkoušet ještě druhý recept z mletých ořechů, cukru a bílku. Jen se mi tam nezdál ten bílek a pokusila jsem se ho nahradit máslem. Jenže jsem ho tam dala moc a jelikož ořechy mastnostu tak nesají jako piškoty, vzniklo mi těsto, které se nedalo z formičky vyklepnout. Vyhodit se mi to nechtělo, a tak vznikly tyto úžasné kuličky.


Co jsem na ně použila?

  • 170 g mletých ořechů
  • 178 g moučkového cukru
  • 70 g másla
  • Skořice či carob na obalení

Množství jsem poupravila podle toho, kolik jsem měla k dispozici ořechů, v původním receptu bylo 200 g ořechů a 210 g cukru (a 1 bílek).

Másla by možná stačilo i méně. Těsto bylo dost mastné, ale zároveň se trochu rozpadalo, takže kuličky jsem ne přímo válela, spíš uplácávala :-D

Původně jsem je chtěla nechat jen tak, ale napadlo mě je trochu povýšit a vyzkoušela obalit v carobu a ve skořici. U partnera nakonec vyhrály ty sokřicové :-)

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)