úterý 30. ledna 2018

Jak využít víčka od ovocných kapsiček?



Nedávno jsem tady sdílela výrobu primitivní kuličkodráhy z krabice a ruliček od kuchyňských utěrek. Jelikož krabice, kterou jsem využila, je veliká a byla by škoda nepojednat i další její strany, rozhodla jsem se na její vrchní stranu namontovat víčka od PET lahví a ovocných kapsiček, aby si na nich mohla dcera trénovat šroubování.

PET lahví pravda doma moc nemáme, kupuju jich minimum, takže zatím jsem se dostala jen k těm ovocným kapsičkám. Když jsem se dívala, kolik jich mám, napadlo mě spojit výuku šroubování zároveň s rozeznáváním barev a počítáním. A na fotce vidíte výsledek :-)



A teď k výrobě. Je to v zásadě jednoduché, důležité je proděravět krabici či karton dírou tak akorát velikou. Použila jsem na to nůžky. Spodní části se závitem jsem pak nasazoval zespoda, tedy zevnitř krabice. 

Poté, co k tomu přišla dcera a začala s tím lomcovat, jsem se ještě pokusila závity zespoda zpevnit lepící páskou. Není to úplně dokonalé, ale závity se už tak neprotáčí a dcera stejně zatím to šroubování moc neumí. Zatím ji baví, když všechny víčka sundám a ona je nasazuje zpět. Posledních pár dní si už začíná i všímat barev, takže už hrajeme i na ně – když nasazuje víčko, říkám jí barvu víčka a ona si pak u mě pohledem kontroluje, zda nasazuje na správný závit. Občas se strefí hned, občas jí to chvíli trvá, ale hlavně, že ji to baví :-)



Nejvíc ji ale baví lézt do té krabice a schovávat se v ní. Myslím, že i proto, že mě viděla, jak do ní lezu já, když jsem se mořila s tím zalepováním lepící páskou.

Nápad zužitkovat víčka tímto způsobem jsem převzala z facebookové stránky MONTESSORI nápady, rady a zkušenosti. Viděla jsem tam například i takto pojednaný obrázek, kde zelené víčko je v koruně stromů, žluté ve sluníčku atd., ale tak, jak jsem to udělala já, mi to přijde čistší, že se dítě soustředí vyloženě jen na víčka a není rozptylováno tím obrázkem. Každopádně i to je možnost, jak dítěti aktivitu zpestřit a udělat mu šroubování zábavným.

Až nasbírám další uzávěry, chtěla bych ještě naproti těmto přidat další, například od PET lahví (různé rozměry) nebo třeba od krémů v tubě.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)