úterý 9. ledna 2018

Jednoduchá kuličková dráha




Poslední dobou mi přišlo, že se Gábinka začala zajímat o kutálející se předměty. Kuličkodráhu jsem měla v plánu vyrobit už docela dlouhou dobu a mám doma schovaných hodně ruliček od kuchyňských papírových utěrek a toaletních papírů. Teprve teď o víkendu jsem se k tomu ale konečně dostala. (Také jsem k Vánocům dostala tavící pistoli, tak jsem k tomu měla i to pravé náčiní ;-))

Zvolila jsem asi ten nejjednodušší způsob výroby – přilepit ruličky na krabici.

Z papírových rolí jsem odlamovacím nožem podélně odřízla kus tak, aby bylo vidět, když kulička poběží. Jen jednu ruličku jsem nechala uzavřenou. Tavící pistolí jsem ruličky připevnila na dno velké krabice. Kuličku jsem uháčkovala. 


Po prvním vyzkoušení mi ovšem kulička vylétávala z dráhy, tak jsem ještě musela dodělat „záslepky“ na konce drah. 

Plánuji ještě doháčkovat více kuliček – z více barev a různě velikých, aby to bylo zajímavější.

Samozřejmě, že ideální by bylo povrch krabice polepit nějakým pěkným papírem a dráhu třeba namalovat barvami, ale to se přiznám, že se mi nechtělo.

A co Gabča na to? Kuličkodráha měla úspěch. Úplně nejvíc ji baví vkládat kuličku rovnou do té uzavřené ruličky, takže příště bych těch uzavřených udělala víc.

A krabici pojednám ještě dál, na některou z dalších stran mám v plánu připevnit odříznuté konce z PET lahví a ovocných kapsiček, aby si Gábinka mohla potrénovat šroubování uzávěrů. Ale o tom zase příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)