pondělí 22. ledna 2018

Zelenina s kuskusem




Toto je jedna z mnoha různých variací jídla „co dům dal“, které pravidelně pro sebe a dceru přes týden vařím. Nechci znít jako Jirka Babica, ale kombinovat můžete skoro jakoukoli zeleninu, kterou máte rádi a máte zrovna doma, s jakoukoli obilninou typu kuskus, bulgur, quinoa či amarant, nebo třeba s rýží či bramborami.


Pro dnešní oběd jsem použila tyto suroviny:

  • 2 mrkve
  • 1 petržel
  • ½ pórku
  • ½ červené papriky kapie
  • 1 rajče
  • 1 stroužek česneku
  • Máslo
  • Olivový olej
  • Sůl, pepř, bazalku


Na pánvičce jsem na másle orestovala nejprve kořenovou zeleninu s paprikou, po chvíli přihodila pórek, za chvilku česnek a nakonec rajče nakrájené na kousky. Rajče předem nespařuji, vařím i se slupkou. Nakonec jsem zeleninu trochu osolila, opepřila a posypala sušenou bazalkou. Také jsem směs trochu dochutila olivovým olejem.

Mezitím jsem podle návodu připravila kuskus (zalila horkou vodou a nechala cca 15 minut odstát). Mým problémem je, že vždycky připravím kuskusu či jiné obiloviny zbytečně moc na to, kolik mám zeleniny. Tentokrát se to stalo zase. Takže jsem oddělila asi 5 lžic kuskusu a zbytek schovala do lednice. Ráno ze zbytku zkusím připravit kaši s ovocem.

Tato porce byla nakonec tak akorát pro jednoho, takže doporučuji dávku zdvojnásobit, abyste se pak nemuseli dojídat zbytky cukroví jako já teď :-D

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)