neděle 7. ledna 2018

Pohankový kontrabáš




Tip na tento recept mám od kamarádky, u níž jsem ho poměrně nedávno jedla poprvé v životě. Pokud nemůžete přijít pohance na chuť, třeba vám v této formě bude chutnat. I můj chlap, který měl k pohance poměrně silnou nedůvěru (a špatnou zkušenost z dětství) se vyjádřil slovy, že se to „dá sníst“ :-D

 
Takže co si připravit?

  • Pohanku
  • Brambory
  • Uzené maso
  • Cibuli
  • Česnek
  • Tvrdý sýr (použila jsem 48% goudu)
  • Majoránku, sůl, pepř
  • Sádlo

Nejprve jsem podle návodu uvařila pohanku a v druhém hrnci na malinké kostičky nakrájené brambory. Nevážila jsem přesně gramáž, ale pohanky jsem na jeden plech udělala asi třetinu 500g balíčku. Mezitím jsem si nakrájela cibuli na kostičky, prolisovala 5 stroužků česneku a nakrájela si uzené maso na kostky.

Samozřejmě, že uzené maso není dvakrát zdravé, děláte-li tento pokrm pro děti, určitě použijte nějaké kvalitní po domácku uzené. Určitě se dá nahradit třeba i domácí šunkou.

Na pánvičce jsem osmahla na troše sádla cibulku, přihodila kostky uzeného masa a po chvíli i prolisovaný česnek. Všechno chvíli opékala na pánvičce. Pekáč jsem vymazala sádlem, nasypala do něj uvařenou pohanku, brambory i směs z pánve. Dochutila solí, pepřem a sušenou majoránkou. Promíchala a navrch zasypala najemno nastrouhaným sýrem.

Zapékala jsem necelou hodinku nejprve na 180°C, pak jsem zvýšila na 200°C, aby se sýr dobře vypekl a vytvořil hnědou krustu. Je pravda, že v originálních receptech, které jsem našla na internetu, sýr vůbec nebyl použit, u kamarádky jsem jídlo také jedla spíš jen s jemně rozpuštěným sýrem, ale my máme doma tu hnědou kůrčičku moc rádi :-)

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)