pátek 26. ledna 2018

Domácí mléčná rýže



V týdnu mi zbylo dost rýže od oběda, tak jsem přemýšlela, co s ní. Vzpomněla jsem si, že v mrazáku máme ještě hodně mraženého ovoce koupeného loni zjara, které se musí spotřebovat. A tak mě napadlo vyrobit si domácí mléčnou rýži. Do hrnce jsem dala mražené švestky, třešně a borůvky. Na mírném plameni nechala roztát a krátce povařila. Také jsem přisypala trochu mleté skořice. Do hrnce s uvařenou rýží jsem nalila trochu plnotučného mléka a nechala chvíli zahřát. Nakonec přelila povařené ovoce do rýže, zamíchala a bylo hotovo. Jedly jsme to s dcerou jak teplé, tak trochu, co zbyla, i druhý den nastudeno.


Rýži doporučuji použít typ arborio. Je to druh rýže, který se používá například i na klasické italské rizoto – bývá rozvařenější, a to je právě ono. Ovoce samozřejmě můžete použít jakékoli máte zrovna po ruce a hodí se na vaření. V sezóně použijte čerstvé, to musí být ještě větší mňamka. Také se snažte použít dostatečně sladké, abyste již nemuseli ničím přislazovat. 

Když jsem zkoušela mléčnou rýži vařit poprvé, udělala jsem chybu tu, že jsem vařila rýži rovnou v mléce. Tak takto ne! Mléko se neustále vcucává, navíc ho nemůžete pořádně vařit, protože se to celé pak přichytává. Byla jsem nervózní, aby se mi to celé nepřipálilo, takže jsem to z plamene stáhla moc brzo a rýže byla ještě napůl tvrdá. Takže určitě napřed uvařit ve vodě a pak jen krátce povařit v mléce, bohatě to stačí ;-)

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)