neděle 25. března 2018

Jak se dá využít dětská postýlka

Obrázek ovečky Shaun stažen z www.hrackyhopik.cz




Poslední dobou má dcera při odpoledním spánku dvě fáze: První, poté, co ji uspím, je hluboká a trvá různě dlouho. Jde-li spát později, trvá déle. Po probuzení se ji vždy ještě snažím douspat, abych stihla udělat co nejvíc práce, dokud je v limbu. Ale je to už nastavovaný mělčí spánek a většinou už moc dlouho netrvá. Dokonce je to taková liška podšitá, že se o mě při tom douspávání celá opře, aby cítila, kdy od ní chci odejít. Takže občas se mi to už ani nepodaří a při mém pokusu zdrhnout je najednou naprosto čilá.

Před chvílí jsem se vrátila od druhého pokusu o takové douspání. A jak jsem tam tak vedle ní ležela (na naší velké posteli) a číhala na správný okamžik, kdy se odlepit a zmizet, padly mi oči na dětskou postýlku, kterou máme v nohách a která tam naprosto leží ladem. Dcera v ní po sestavení v jejích cca čtyřech měsících nespala ani jedinou noc a odpoledne možná jednou asi na půl hodinky. Jak jsem teď ráda, že jsem si neprosadila svou a nekoupili jsme postýlku novou, asi za tři a půl tisíce, ale z druhé ruky od kamarádky obyčejnou z Ikea (a to mi ta tisícovka, co jsem za ni dala, i tak přijde trochu moc)! Každopádně mě při tom ležení napadlo tentokrát trochu odlehčené téma – jak se dá různě využít dětská postýlka. 


  •  Jako postýlka. (Ne. Opravdu?)
  • Jako rozšíření manželské postele. Mnoho lidí má sundanou jednu bočnici a postýlku přiraženou z boku ke své velké posteli. Dítě tak může být v kontaktu s mámou, ale přesto se nemačká mezi rodiči a je z jedné strany chráněno bočnicí, takže nemůže spadnout. U nás v ložnici je to bohužel z důvodu mála místa nerealizovatelné (no možná by to šlo, ale museli bychom posunout postele a bylo by to tak tak, aby se daly otevřít dvířka od skříně). Pokud nemáte polohovací rošt nebo nemáte polohu ve výši vašich matrací, určitě nebude takový problém vyvrtat nové díry na tu správnou výšku ;-)
  • Jako odkladiště věcí. Ano, tak nějak ji doma využívám já. V obýváku máme cestovní postýlku. Dali jsme ji tam ještě před narozením malé, abych ji tam odkládala přes den spící, ale je pravda, že mi vadilo, že tam byla taková utopená a nevidím na ni, tak tam byla párkrát a pak jsem ji začala dávat vedle sebe na sedačku jištěnou kojícím polštářem. Takže nyní je to v obýváku to pravé místo, když o něčem nevím, co s tím, tak to šupnu tam. V ložnici je sice postýlka tak nějak pořád připravená na to, kdyby se v ní dcera náhodou rozhodla začít spávat, ale i tak do ní občas odhodím nějaké malé oblečky, než je zabalím do pytle a někam uklidím (takže třeba i na pár týdnů :-D).
  • Jako herní místo/ohrádka pro dítě. Od jistého věku ji vzala dcera na milost do té míry, že si do ní vždy na chviličku chtěla vlézt a hrát si s plyšákem nebo jinou hračkou. Musím opravdu zdůraznit slovo na chvilku. Neexistuje ale, abych zároveň odešla z pokoje, takže u nás to jako ohrádka nefunguje. Nejen, že dcera začne pokřikovat, co si to jako dovoluju, odejít, ale zároveň má vždy tendence z postýlky vylézt ven. Nevím, jestli by se jí to podařilo, ale nemíním to riskovat.
  • Jako stoleček. Sundáte-li bočnici a nahradíte-li matraci nějakou dřevěnou či laminátovou deskou, máte z postýlky perfektní stoleček na kreslení, modelování a další tvoření. Na šprušle na ostatních bočnicích můžete navěsit hotové výkresy nebo různé pomůcky.
  • Jako prolézačku. Toto jsme sice zatím nerealizovali, ale tak mě to dnes napadlo. Otočíte-li postýlku o 90 stupňů na bok a dostatečně ji zajistíte, může z toho být skvělá výcviková dráha pro malé lezce. Taková žebříko-prolézačka. Samozřejmě pod stálým dohledem dospělého!
  • Jako bunkr. Kdo jako malý netoužil mít doma nějakou schovku?! Postýlku otočíte o 180 stupňů, sundáte bočnici, přehodíte deku a je to. A nemusíte utrácet tisíce za šité teepee ;-)
  • Jako vězení pro plyšáky. Já si takto pravda hrála až ve školním věku, ale pamatuju se, jak jsem zavírala mončičáka pod prádelní koš. Pod takovou postýlku může dítě zavřít celou řadu svých plyšáků, panenek a zvířátek. Každopádně pokud nechcete být tak drastičtí, může to sloužit jako „zoo“ pro plyšáky.

Jinak na internetu naleznete určitě spoustu dalších kreativnějších a sofistikovanějších nápadů :-) Takže nezoufejte, pokud ani vaše dítě v postýlce nespí, nemusíte ji hned vyhazovat nebo prodávat. Využijte ji jinak. Budu se těšit na vaše další nápady! (A víte co? Nakonec jsem tento článek zvládla napsat na jeden zátah, dcera ještě tak dlouho spala!)

2 komentáře:

  1. Přesně tak :D My jsme z dětské postýlky nakonec když nám mimčo vyrostlo, tak jsme z toho udělali odkladiště na věci. Postupem času jsme z toho udělali boudu pro psa :D Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Hehe, to my jsme snad do žádného bazaru kvůli žádnému nábytku ještě neskončili, ale kdo ví, třeba tam budeme příští rok okounět s touto situací kolem nás :D Jinak, ještě že jsme měli nějaké peníze naspořené a stihli jsme pořídit za docela dost dobré peníze čalouněnou postel , kterou jsme si tak moc přáli... Snad už to všechno bude lepší :-) Měj se hezky a opatruj se

    OdpovědětVymazat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)