neděle 30. června 2019

Kalkulačka týdnů a měsíců těhotenství

Ano, vím, na internetu můžete podobných kalkulaček najít spoustu. Existují také aplikace, které stáhnete do mobilu, zadáte termín porodu a ony vám ukazují nejen ve kterém týdnu jste, ale přináší i další informace, můžete do nich zadávat svoji váhu, číst články nebo po porodu zaznamenávat kojení...



Nicméně nebyla bych to já, tak trochu blázen do Excelu, abych si na sledování, v jakém týdnu těhotenství právě jsem, nevyrobila vlastní kalkulačku. Aplikaci sice nainstalovanou mám, ale moc ji neotevírám. Zároveň se přiznám (a věřím, že to je zkušenost mnoha podruhé či poněkolikáté těhotných žen), že si nedokážu přesně zapamatovat, který ten týden to už vlastně jsem; jak ten čas letí, tak se ty týdny jaksi stírají, a tak jsem vždycky znova a znova počítala od data posledního ultrazvuku, což není úplně praktické ;-)


A tak jsem sedla a v programu MS Excel jsem si napsala pár vzorečků, čímž se mi spočítaly týdny těhotenství a příslušné datumy až do porodu. Stačilo pak kdykoli jen soubor otevřít a hned jsem věděla. 

A pak jsem si řekla, proč to trochu nevylepšit a nepodělit se se svými čtenářkami; třeba je i mezi nimi někdo, kdo je zrovna v očekávání a přijde mu tento jednoduchý "prográmek" vhod. Jediné, co je třeba, je mít na počítači nebo na mobilu naistalovaný nějaký tabulkový program - Excel nebo jemu podobné. Já osobně mám Microsoft Excel 2016 a ještě v anglické verzi, takže můj formát data, který v něm uvidíte jako příklad, možná nebude souhlasit s tím vaším. Ale věřím, že pokud soubor otevřete ve vaší verzi a zadáte tam formát data, který souhlasí s vaší verzí Excelu, nebude s výpočtem problém. 

A pokud bude, nebo vůbec netušíte, o čem to tu mluvím, stačí, když mě kontaktujete přes Facebook nebo napíšete e-mail na denik.prvomatky@gmail.com a já vám ráda pomůžu.

Soubor si můžete stáhnout z tohoto odkazu:

Soubor by nemělo jít na mém Disku přímo upravovat, takže si jej, prosím, stáhněte, ať už do mobilu, nebo do počítače.
 
Do žlutě vybarvených polí stačí doplnit datum ultrazvuku a týden + den, který vám tam vypočítali a zbytek se již vypíše sám. Pokud půjdete na další utz a informace se vám trochu upraví, stačí si opět jen přepsat tyto tři hodnoty. Ostatní buňky, prosím, nemažte nebo nepřepisujte, ať se vám z nich neztratí vzorečky ;-)

Doufám, že tabulka najde využití. A pokud máte zájem o tvorbu dalších tabulek pro nějaké vaše soukromé potřeby, neváhejte mě kontaktovat. Excel je můj koníček a moc ráda vám v této oblasti pomůžu :-)

1 komentář:

  1. Já teď také hodně používám excel. Ještě když jsem byla v práci (teď už jsem na mateřské), tak jsem si zaplatila kurz práce s excelem a baví mě, jak se tam podle různých vzorců vše dopočítá samo. Mám ráda pořádek a jasno ve všech věcech a tabulky jsou k tomu prostě nejlepší :-) .

    OdpovědětVymazat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)