úterý 25. června 2019

Cuketová směs v tortile


Cože jsem to posledně psala o tom, že je můj blog už jen o jídle a že budu zas chvíli psát o něčem jiném? :-D No jo, jenže dnes jsem udělala na oběd takovou dobrotu, po níž jsem se ještě dlouho olizovala, a tak se prostě musím podělit! 


 Měla jsem v ledničce cuketu a jako vždy jsem přemýšlela, jak ji připravit, aby ji pozřela i dcera (většinou to bývá trochu problém). Inspiraci jsem načerpala z internetového receptu na topinkovou „pomazánku“ ze serveru Apetitonline.cz, ale recept jsem si trochu upravila podle svého a hlavně podle toho, co jsem měla doma. A výsledek opravdu předčil má očekávání. A co je bonus, i dceři dnes výjimečně chutnalo!


Copak jsem si tedy k této dobrotě připravila?

  • 1 cuketu 
  • 1 mrkev 
  • 2 cibule 
  • 1 větší stroužek česneku 
  • 4 sušená rajčata nakládaná v oleji 
  • 0,5 malé skleničky černých oliv 
  • 1 rajský protlak 
  • Olivový olej, sůl, pepř, bazalku 
  • 1 lžíci cukru 
  • 1 lžíci vinného octa 
  • Tortily
  • Libečkové pesto


Cuketu a mrkev jsem nastrouhala nahrubo. Cibuli jsem oloupala, překrojila napůl a pak nakrájela na úzké měsíčky, česnek jsem nakrájela na drobné kostičky. Olivy a sušená rajčata jsem nakrájela na proužky. Zapnula jsem troubu na 200°C a než se nahřála, na olivovém oleji jsem zpěnila cibuli, přidala česnek a po chvilce také cuketu a mrkev. Osolila jsem a opepřila a takto restovala zhruba 3 minuty. Poté jsem do hrnce přihodila zbytek ingrediencí – olivy, rajčata, rajský protlak a bazalku. Zamíchala a dochutila cukrem a vinným octem. Přidala jsem maličko vody, ale jen takové množství, kterým jsem vypláchla plechovku od rajského protlaku. Také jsem ještě trochu přilila olivového oleje, promíchala, poté odstavila z plotny a hrnec nechala ještě 20 minut zapéct v troubě.

Tortily jsem dle návodu ohřála v mikrovlnce a poté potřela hotovou směsí. Jednu svoji tortilu jsem zkusmo také potřela libečkovým pestem, které mám od kamarádky. Možná byl o chloupek lepší druhý kus bez libečku, ale i s ním to dohromady celkem pěkně ladilo.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)