neděle 9. června 2019

Náš měsíční jídelníček – květen


Tento jídelníček asi bude poslední, který zveřejním. A to ze dvou důvodů: 
1. přiznám se, že mě to věčné zapisování už nebaví. Kolikrát na to nemám čas a pak v pátek vzpomínám, co jsme jedli v pondělí a docela mi to, hlavě děravé, trvá :-D 
2. mám pocit, že s nastávajícími teply to bude s mým vařením čím dál horší... Nějak se mi vůbec nechce, mám čím dál menší inspiraci a pokud mám možnost, tak fakt raději něco koupím hotového, než se vyvářet s jídlem, které mi pak dítě stejně odmítne... Třeba tento týden jsme byly dopoledne doma jen jeden den, jinak hřiště, kroužek, hernička, nákup... A jak už jsem tu zmiňovala dřív, abych večer vařila na druhý den, na to nějak nemám chuť ani čas...


Léto ještě nějak překlepeme a v září by mi Gábinka měla začít chodit do školky. Doufám, že tam bude spokojená a zvykne si být bez maminky. Jíst bude tam a já se těším, až budu mít v tomto ohledu pohodu klídek. Já sama teplý oběd každý den nepotřebuju a je pravda, že už zase tou dobou budu na mateřské, takže budu mít i o něco víc času. Ale hlavně si budu moct klidně každý týden uvařit těstoviny s omáčkou a nebudu muset vymýšlet, aby to bylo pestré, zdravé, chutné, aby to bylo ze surovin, co Gabča pozře, atd. atd. A pak, až se narodí prcek, tak budu ráda, když se vůbec stihnu něčeho najíst...

Samozřejmě jsem zvědavá, jak dcera stravu ve školce přijme. Co jsem se teď poslední dobou dívala na jídelníček, nevaří tam snad tak špatně, je tam například zastoupeno docela dost luštěnin (minimálně v polévce). Takže je hlavně otázka v chuti a jak to bude vypadat, to se dozvíme v září :-D Ale dcera zatím opravdu jí velice nárazově a neustále se jí chutě střídají. Tak uvidíme.

A co jsme tedy jedly v květnu?


středa 1.5. kuřecí stehenní řízky na tymiánu, rýže
čtvrtek 2.5. hotová rajská polévka, rohlík
pátek 3.5. tuňáková konzerva se zeleninou, chleba
sobota 4.5. Já byla na svatbě, dcera s tátou na obědě v restauraci (kuřecí gyros s hranolkami)
neděle 5.5. kančí guláš se špaldovým knedlíkem
pondělí 6.5. zbytek z neděle
úterý 7.5. kapusta s bramborem
středa 8.5. zbytek z úterý
čtvrtek 9.5. vepřové maso se zeleninou z pomalého hrnce (dcera snědla jen trochu, nechutnalo jí)
pátek 10.5. já zbytek ze čtvrtka, dcera tuňák z konzervy
sobota 11.5. zeleninové lečo, uzenina, brambory
neděle 12.5. kuřecí čtvrtky pečené na bramborách, mrkvi, cibuli, česneku a cizrně s tymiánem, rozmarýnem a provensálským kořením
pondělí 13.5. zbytek z neděle
úterý 14.5. bulguroto s tuňákem, kukuřicí, černými olivami, cibulí a česnekem na kari, tortily
středa 15.5. hotové saláty - bulgurový se sušenými rajčaty a humusem a zeleninový s tuňákem a křepelčími vajíčky
čtvrtek 16.5. hotový boršč, dcera jogurt, maliny a trochu slaného kuskusu (boršč nechtěla)
pátek 17.5. špenát, brambory, volské oko
sobota 18.5. telecí roštěná s grilovaným chřestem a salátem z polníčku (Slavnosti chřestu), dcera nechtěla, jedla všechno možné (smažené brambůrky, ovocnou kapsičku a tyčinku, placku s povidlím...)
neděle 19.5. kuřecí se zeleninou v tortile
pondělí 20.5. zbytek z neděle
úterý 21.5. kuskus s chřestem, cuketou a pórkem
středa 22.5. zbytek z úterka, dcera kuskusový salát s okurkem, černými olivami, bazalkou a olivovým olejem
čtvrtek 23.5. hotové saláty - řecký s olivami a feta sýrem a bulgurový se sušenými rajčaty
pátek 24.5. pizza z mrazáku
sobota 25.5. francouzské brambory
neděle 26.5. hovězí na žampionech s rýží
pondělí 27.5. grilovaný polooštěpek s chlebem, dcera všechno možné (rohlík, křupky, croissant...) - výlet
úterý 28.5. já zbytek ze soboty, dcera zbytek vývaru z páteční večeře
středa 29.5. zbytek z neděle
čtvrtek 30.5. já kupovanou kulajdu, dcera kuskus s okurkem a černými olivami
pátek 31.5. bulgur s cizrnou a černými olivami, restovaný chřest (ten jen já, dcera ho nechtěla)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)