čtvrtek 5. července 2018

Cuketové těstoviny

Nastalo období, kdy dozrávají cukety. I nám na zahradě vyrostla jedna opravdu obří, a tak jsem přemýšlela, jak ji zpracovat jinak, než klasicky v nějaké zeleninové směsi. Mému pokusu nahrál i fakt, že jsem klasicky nestíhala a potřebovala uvařit hodně rychle.



A tak vznikl tento velice jednoduchý recept na těstoviny s cuketou.

Přiznám se, že tato kombinace byla pro mne velice nezvyklá, většinou, když vařím těstoviny, ohřívám si k nim hotovou kupovanou omáčku od Panzani nebo Uncle Ben's. Ať chci jak chci, nedokážu podobnou rajčatovou omáčku udělat doma tak, aby byla stejně chuťově zajímavá, jako ta kupovaná. Případně občas udělám těstoviny s olivy a tuňákem, tento recept jsem už se na blog v minulosti dávala (viz zde).

Proto jsem váhala, zda mám spojit chuť cukety s těstovinami, ale výsledek nebyl zas až tak špatný a bonusem bylo, že to chutnalo i dceři :-)

Takže co si na to připravit?
  • Cuketu (použila jsem 1/2 naší obří cukety, jinak 1 velkou nebo 2 menší)
  • 1 cibuli
  • 2 stroužky česneku
  • Několik cherry rajčátek
  • Bazalku, oregano, sůl, pepř, olivový olej
  • Těstoviny (já nejraději Penne od značky Barilla)

Mezitím, co jsem si dala vařit vodu na těstoviny, jsem si nakrájela cibuli na kostičky, cuketu podélně rozkrojila na čtvrtiny a posolila, aby pustila trochu vody. Jsem zvyklá to dělat i pro jistotu pro případ, kdy by cuketa byla hořká, ale někde jsem četla, že je to zbytečné. Takže záleží na vás, je pravda, že nakonec jsem cuketu stejně podlévala, takže i to pocení nebylo asi zase až tak podstatné.

Cuketu jsem nastrouhala na hrubém struhadle. Na olivovém oleji jsem zpěnila cibulku jen tak, aby zesklovatěla, ale nezhnědla. Přihodila jsem prolisovaný česnek, krátce orestovala, aby se rozvoněl a přihodila cuketu. Opět nějakou dobu restovala a pak ještě přihodila na čtvrtky nakrájená cherry rajčátka. Pokud bych měla doma po ruce konzervu loupaných rajčat, dala bych tu, ale bohužel jsem zrovna neměla, tak alespoň takto symbolicky, aby jídlo vypadalo zajímavěji.

Nakonec jsem směs podlila vodou, okořenila a osolila a zakryla pokličkou, aby se zelenina chvíli dusila. Přemýšlela jsem o nějakém zahuštění, ale vzhledem k tomu, že mě nenapadlo nic, čím bych to mohla zahustit, aby zůstala výrazná chuť zeleniny a nevznikla z toho blemcavá kaše, nechala jsem to nakonec tak. Nastrouhat bramboru jsem nechtěla, aby to netrvalo příliš dlouho, rajčatový protlak ani kečup jsem dávat nechtěla, aby to zůstalo zdravé. Když jsem směs nakonec vypínala, napadlo mě taky zkusit přidat zakysanou smetanu, ale nebyla jsem si jistá výsledkem, takže jsem to nakonec opravdu nechala jen tak. Každopádně pokud jste odvážnější, určitě můžete vyzkoušet, budu zvědavá na výsledek ;-)

Pak už stačilo jen naložit na talíř a mohly jsme jíst. Příprava všeho všudy asi 20 minut.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)