středa 23. května 2018

Omeleta s chřestem



Je tady sezóna chřestu a já jako každoročně přemýšlela, jakým způsobem ho připravit k obědu. Chřest jím většinou jen uvařený jako přílohu k masu nebo třeba jen k šunce, ale chtěla jsem připravit nějaký plnohodnotný, ale bezmasý oběd, ideálně z toho, co mám doma. A tak mě napadlo udělat omeletu.




Co vše si připravit?

  • Svazeček chřestu (já použila bílý)
  • 6 vajec (na porci pro dva lidi)
  • 1 polévkovou lžíci krupičky, případně nějakého bezlepkového zahušťovadla
  • Trochu 31% smetany ke šlehání
  • Sůl, pepř, bazalku
  • Čerstvou pažitku
  • Olej

Bílý chřest jsem nejprve omyla a škrabkou oloupala. Ponořila asi na 10 minut do osolené vroucí vody a po vypnutí přelila studenou vodou, aby se zastavil var. Do misky jsem vyklepla 6 vajíček, které jsem vyšlehala se solí, pepřem, trochou smetany a krupičky. Rozpálila jsem trochu oleje v nepřilnavé pánvi, nalila polovinu obsahu misky a ztlumila plamen na střední polohu. Naskládala jsem na vylitá vajíčka polovinu chřestu vcelku, trochu ještě dosolila a posypala špetkou bazalky, zakryla jsem pánev pokličkou a nechala „dusit“ omeletu až do doby, než byla vajíčka hotová. Přendala jsem na talíř a bohatě posypala pažitkou. Stejným postupem jsem pak zpracovala zbytek vajíček a chřestu.

Ještě jsem si pak na talíř přidala trochu plnotučné hořčice a podávala s chlebem ;-) Dcera nakonec nechtěla (ale budu doufat, že to je její momentální nemocí, protože se teď hlavně kojí a nejí skoro nic). Vzhledově i chuťově to bylo moc dobré.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)