pondělí 20. září 2021

Dárky pro 5+ a 2+

 


Oboje narozeniny dětí jsou již letos zase za námi, a tak jako již tradičně přináším report o průběhu oslav, a hlavně o darech, které děti dostaly – třeba se tipy někomu budou hodit. O oslavě se tentokrát nebudu příliš rozepisovat, protože v podstatě probíhala velice obdobně jako loni – občerstvení bylo téměř totožné, nějak nebyl čas ani nálada zkoušet nová jídla, a tak jsem dala na osvědčené recepty :-D Rozdíl oproti loňsku byl v tom, že tentokrát jsme již rodinnou oslavu uspořádali pro obě ratolesti naráz. Loni Gábinka nechtěla; přála si mít ten svůj den vyhrazený jen pro sebe. Letos již naštěstí nenamítala nic proti tomu, aby slavili oba v týž den. Ono přece jen svolávat rodiny z obou stran dvakrát – jen měsíc po sobě – mi přijde téměř neuskutečnitelné, nehledě na energii a peníze, co to stojí, takže myslím, že jedna oslava bohatě stačí. Oba ještě měli svou minioslavičku pouze v našem nejužším rodinném kruhu i v den svých narozenin. 

Letošní oslava byla ještě ke všemu dost hektická, protože přípravy na ni se kryly i s přípravami na dovolenou. Oslava proběhla v sobotu 14. srpna a den a půl nato – v noci z neděle na pondělí – jsme odjížděli do Chorvatska. Snažila jsem se proto naplánovat občerstvení, ale i dort tak, aby toho moc nezbylo, protože by to neměl kdo dojíst. Dort byl tentokrát také velký oříšek. Osvědčená paní, u níž jsme již dvakrát objednávali, byla tou dobou také na dovolené, další tip, který jsem měla, taky vybouchl ze stejného důvodu. Pak jsem obepsala nebo obvolávala nějaké další cukrárny z okolí a ti zase nebyli ochotni vyrobit dort podle mých představ (kombinace lehkého tvarohového krému s marcipánovou hmotou na povrchu je pro profesionály zřejmě nepředstavitelná). A tak jsem nakonec sehnala paní, která bydlí asi 40 km daleko (kdybyste někdo z mého regionu sháněli, napište mi, předám na paní kontakt, je ze Sudic u Oslavan ;-)). Naštěstí bylo možné si pro dort přijet již večer předem, což se ukázalo jako opravdu výborná věc a v příštích letech ji také tak budu praktikovat. Ono, když chystáte pohoštění pro nějakých 12 lidí a musíte během dopoledne na hodinu zmizet, tak ten čas prostě chybí… Dort byl vynikající, marcipán (pravý!) se jen rozpouštěl na jazyku, všichni dort moc chválili.

Další výzva byla s Adámkovým dortem. Přece jen, když slavili oba, měli by mít oba dort, ale co se dvěma dorty, když většinou i jen jeden dojídáme ještě celý týden :-D A tak jsem využila inspirace od jedné známé z Facebooku a vytvořila dort jen z melounu a doplňkového ovoce.


 

A cože tedy letos děti dostaly?


Začnu s dárky pro dceru, která slavila už 5. narozeniny. Dárky od nás rodičů byly letos sportovní – jelikož si na jaře rozbila svoji koloběžku, dostala novou, ale již kovovou, skládací a jen se dvěma kolečky. Měla jsem trochu strach, jestli to na ni ještě nebude moc nestabilní, ale fičí na tom jako drak. Pak také dostala kolečkové brusle. Zkoušela si je jednou od sestřenice u babičky a docela to vypadalo, že by ji to na nich bavilo a mohlo jít (nakonec i v zimě na klasických jí to šlo). K nim samozřejmě i chrániče (oboje Decathlon). Také jí tatínek pořídil sluchátka k tabletu, aby nás jeho poslechem nerušila v autě cestou na dovolenou. Jako doplňkový dárek od nás dostala kreativní sadu Textur
Art od firmy Maped. Jako bloggerka jsem dostala nabídku vybrat si nějaký produkt k otestování a případnému doporučení dál na webu Activáček. O tomto webu jsem předtím neslyšela, ale velice mě zaujal svým sortimentem. Můžete zde zakoupit různé školní potřeby (aktovky a batohy, pouzdra, lahve a příslušenství české značky Zdravá láhev, sešity, psací potřeby ad.), a také různé výtvarné a kreativní potřeby. Z těch kreativních, na něž jsem se při výběru zaměřila, mě potěšilo, že web nabízí produkty, které jsem asi nikde jinde zatím neviděla. Takže určitě mrkněte ;-)

Těší mě, že sada dcerku dost zaujala. Poté, co se nabažila koloběžky a bruslí, zasedla ke stolečku a snad půl hodinky jsme o ní nevěděli. Sada sestává z malých kartonových cedulek s různými texturami (tráva, kytičky, dřevo apod.), pak z jiných cedulek s obrysy postav a věcí a z plochých barevných voskovek. Cedulky si můžete libovolně naskládat na kreslicí tabulku, na ni dáte papír, zajistíte poti pohybu a voskovkami malujete na papír, čímž se na něm prokresluje vzor z cedulek pod ním. Děti baví jak sestavování obrázků, který může být pokaždé jiný, tak samotný efekt, jak postupně vystupují textury a obrysy.


 

Od dalších členů rodiny pak dostala:

  • hru 2v1 Woody svět v obrázcích – mapu světa s magnetickými obrázky (není asi pro milovníky Montessori pedagogiky, ale je pěkně malovaná a jako základní přehled o světě asi stačí) – bohužel jsme zatím nenašli místo, kam ji připevníme, tak jsme ji ještě ani nerozbalovali, aby se dílky hned nepoztrácely :-D 
  • dětský hrnčířský kruh (Dráčik) – čas na jeho vyzkoušení se našel až nyní v posledních dnech – dcera je doma nemocná, a tak je nutné aspoň trochu hledat aktivity, které by ji zabavily. Jako dítě jsem kdysi chodila do keramiky, takže nějakou zkušenost v točení na kruhu mám, ale už je to drahně let. Přiložený návod ale docela dostatečně popisuje, co a jak. Co vnímám jako mínus tohoto dětského kruhu, je výkon (což se u plastové hračky asi dá očekávat). Jede na 3 tlusté baterky, což se s klasickým elektrickým nedá srovnávat. Když jsem na hlínu zatlačila, přestal se otáčet. Bylo to tedy znamení toho, že máme hlínu moc tuhou, takže bylo nutno ji ještě trochu zředit, ale i tak, když jsem tvorbu misky vzala do svých rukou, tak se kruh sem tam ještě zastavil. Na druhou stranu na dětské ručky a jejich malou sílu výkon stačí. A musím tedy dceru pochválit, protože první den s mými zásahy se nám nepodařila mistička tak krásná, jako den druhý, kdy si ji dělala celou úplně sama! V balení je jen jedna dávka hlíny, takže budeme muset přikoupit další balíčky, abychom mohly testovat dále. Ale dceru to opravdu bavilo (jako každopádně vše, co se dotýká kreativní tvorby). 

  • hru k elektronické Albi tužce Na farmě – Gábinka se sestřenicí už během oslavy zvládly vyloupat jednotlivé dílky a sestavit farmu, ale taky jsme si ji ještě nezahrály (ehm…) 
  • puzzle 
  • draka z webu dracicoleti.cz – byli mi loni od známé doporučeny jako opravdu dobří a kvalitní draci, kteří opravdu lítají, zatím jsme ho nevyzkoušeli, ale podzim je tu cobydup, takže určitě k tomu brzy dojde 
  • delfína na baterky na dělání bublin 
  • tričko s „obracecím“ flitrovým obrázkem ze Španělska 
  • 1. číslo časopisu Kouzelné čtení k Albi tužce 
  • sadu plastelín
 

Syn dárky od nás – rodičů – dostal zase až na jeho narozeniny, které proběhly před pár dny. Hlavní dárek byla elektronická Albi tužka. Jednu doma už máme a Áďa si s ní hodně vyhraje, takže je věčně vybitá. Bylo tedy jasné, že by bylo ideální pořídit ještě jednu. K tužce jsme vybrali knížky – a jelikož Áďa miluje vše, co má kola a motor, byla jasná kniha Doprava, minikniha Dopravní prostředky, dále pak minikniha Slon a sada kouzelných hudebních nástrojů Piano a bubny. Ty ho tedy ještě vůbec nezaujaly, tak si s nimi hraje spíš Gábinka. Ještě jedna maličkost, aby to nebylo jen o Albi tužce, bylo plastové popelářské auto, které jsem jednou přihodila k nákupu na Rohlíku :-D


 

 Od dalších členů rodiny pak dostal:

  • rostoucí židličku Hauck Alpha (stejnou dostala i Gabča ke 2. narozeninám) 
  • velkou plastovou autodráhu se třemi autíčky z Dráčiku – je vhodná od 1 roku, vypadá docela bytelně, takže by se nemusela hned rozbít. Podle obrázků na krabici je možné ji poskládat dvěma způsoby. Myslela jsem, že to pro něj bude bomba, ale dráha samotná ho zaujala jen chvíli, raději si s autíčky hraje podle sebe a jezdí s nimi po sedačce, stole, jen ne na zemi. Myslím si, že mu vadí, že u toho musí sedět, případně klečet a popolézat na zemi, to on moc nedělá. Tak doufám, že třeba časem princip autodráhy pochopí, protože je to opravdu velký krám :-D 
  • velký plastový náklaďák s korbou na zahradu 
  • další nákladní auto – tentokrát takové, co po stisknutí tlačítka vydává zvuky a samo popojíždí 
  • sadu 20 magnetických obrázků na téma dopravní prostředky

 

Ať si marně lámu hlavu, už mě nic nenapadá, takže to je asi všechno. Doufám, že alespoň některé tipy vám pomůžou v rozhodování, co pořídit vašim dětem, obzvláště u toho druhého potomka bývá vybírání náročnější, protože většinu věcí už člověk prostě doma má. Taky to znáte? Co dáváte druhým (nebo těm dalším) potomkům vy, abyste se neopakovali a zároveň abyste nevybírali cokoli jen proto, abyste vůbec nějaký dárek dali? Budu ráda, když mi o tom napíšete.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)