středa 22. května 2019

Kuskus s chřestem, cuketou a pórkem

Včera jsem na oběd zase uvařila jednu rychlou a přitom chuťově opravdu povedenou mňamku, musela jsem se držet, aby nám něco zbylo ještě na dnešek. O tom, kolik toho snědla dcera raději pomlčím, vyjedla trochu zeleniny a prohlásila, že už má plné bříško, tak fakt nevím...



A cože jsem si to připravila?

  • 6 stonků zeleného chřestu 
  • 1 cuketu 
  • 1 pórek 
  • 1 stroužek česneku 
  • Misku kuskusu 
  • Sůl, pepř, olivový olej, bazalku, balzamikový ocet
Nejprve jsem si nakrájela cuketu na čtvrtiny, posolila a nechala vypotit. I když je to možná u cukety zbytečné, protože většina není hořká, mám to tak ráda, protože zaprvé mi pak na pánvi nepustí tolik vody a zadruhé je pak už pěkně slaná, uzobávám ji při krájení nasyrovo a i tak mi chutná ;-)

Zároveň jsem dala ohřát vodu na kuskus, který jsem připravila dle návodu na krabičce.

Mezitím, co se cuketa potila, jsem chřest nakrájela na malá kolečka. Dávám přednost zelenému, protože se nemusí loupat. Také jsem ho pro tento recept nepředvařovala, aby nebyl rozblemcaný, ale pěkně v jídle křupal. Hlavičky (také pokrájené) jsem si dala stranou, protože se dělají rychleji. Pórek jsem nakrájela na kolečka. Na nepřilnavé pánvi jsem si nahřála olivový olej a jako první vhodila chřest. Mezitím, co se restoval jsem za občasného míchání osušila cuketu, nakrojila ještě na půlky a pak na kostky. Po cca 2-3 minutách jsem k chřestu přihodila cuketu a opět restovala. 

Přitom jsem si nakrájela stroužek česneku na drobounké kostičky a po chvilce opékání zeleniny jsem do pánve přihodila už vše ostatní naráz – pórek, česnek i kousky chřestových hlaviček. Osolila, opepřila a ke konci restování posypala sušenou bazalkou. Také jsem dochutila balzamikovým octem a ještě i trochu polila olivovým olejem, aby byla zelenina trochu mastná, aby se lépe spojila s kuskusem.

Po vypnutí plotýnky jsem vmíchala kuskus, ne celou misku, kterou jsem připravila, prostě podle oka a chuti tak akorát, aby ho nebylo ve směsi ani moc ani málo :-)

S kuskusem je to zvláštní, pravidelně se mi stává, že ho udělám víc, než potřebuju. Taky to tak máte? 

Zbytek jsem si schovala na dnes a udělám z něj asi nějaký salátek nastudeno, s okurkou a paprikou, nebo čímkoli, co zbylo v lednici. Nebo ho dám dceři jen tak na sucho, osolený, minulý týden si ho takhle vyžádala na oběd a dokonce jí to prý chutnalo :-D

Dobrou chuť!
 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)