neděle 28. dubna 2019

Rohlik.cz – můj dojem z prvního nákupu



V právě uplynulém týdnu mi bylo zle a představa, že co se jen trochu postavím na nohy, budu muset absolvovat s dcerou týdenní nákup, mě nijak zvlášť netěšila. A tak jsem jen z legrace zkusila, jestli náhodou služba Rohlik.cz nezačala dovážet i k nám do vsi. Nebydlím zas tak daleko od velkoměsta, ale bohužel je zrovna před naší obcí cedule jiného okresu a asi právě proto k nám až donedávna žádná služba nezajížděla. Jaká tedy byla moje radost, když jsem zjistila, že toto se změnilo a je možné si nákup domů objednat.

A jelikož věřím, že pro leckterou maminku na mateřské se tato služba může aspoň příležitostně hodit, přináším vám své osobní dojmy z prvního nákupu.


Plusy:

- Dovoz až do domu, což hlavně pro matky s malými dětmi, pro těhotné, ale i pro ty, kterým je zrovna děsně zle, je prostě super :-)
- Možnost si ještě v košíku ohlídat cenu vyřazením nadbytečných nebo příliš drahých potravin.
- Spousta regionálních a kvalitních „poctivých“ potravin za dobrou cenu (v akci bylo zrovna např. kančí maso, které v běžném obchodě většinou neseženete).
- U některých čerstvých potravin máte možnost si vybrat buď běžnou dobu spotřeby za vyšší cenu, nebo speciální nabídku s blízkou expirací (kterou tam máte uvedenu) za výhodnější cenu.
- Při výběru si můžete rovnou nechat ukázat množství éček a energetické hodnoty daných potravin, můžete tak vybírat to nejzdravější v nabídce.
- Ohlídáte tak věci, které si v obchodě chce vynutit ke koupi vaše dítě.
- Mají přítelovu oblíbenou značku dia piva, kterou začíná být v běžných obchodech problém sehnat :-)



Mínusy:

- Měla jsem namarkovanou vaničku borůvek, kterou ale nedovezli. Poté, co jsem vyplnila dotazník spokojenosti, kde jsem to zmínila, se mi ale hned ozvala jejich pracovnice a peníze, které mi za borůvky napočítali, mi vrátila ve formě kreditu na příští nákup.
- Nebyla jsem úplně spokojena s dobou trvanlivosti šunek, nákup přišel 25.4. a na jednom balíčku byla min. trvanlivost do 30.4., na ostatních 7.5. Ani vzhledově nebyla šunka moc hezká (bledá a jakoby okoralá, i když balená). Šunky kupuju pro partnera, který je má vždy na snídaně a svačiny na celý týden, proto se snažím vybírat balíčky s co nejzazší dobou trvanlivosti, takže ty, co jsme ještě měli v lednici, končily později, než ty nově dodané.
- V neděli jsem otevřela čerstvé mléko z Vysočiny (v plastové lahvi). Bohužel mi dcera odtrhla část etikety, takže nevím, jaká byla doba trvanlivosti, ale víčko zevnitř podivně smrdělo a ulpělé mléko na něm bylo už ztvarohovatělé. Od víčka smrdělo i hrdlo láhve, takže když jsem si přičichla, nevonělo to zcela vábně. Trochu jsem odlila a nalila do sklenice. Mléko teklo normálně, ale přišlo mi, že se trochu zakaluje, jakoby se hustší část promíchávala s řidší. Když jsem olízla prst, chuťově mi přišlo v pořádku, tak jsem si ho do toho kafe přece jen nalila, ale když jsem ho pila, začalo se mi dělat trochu divně. Tak fakt netuším, jestli ještě bylo v pořádku nebo ne, mám zkušenost s jinou značkou čerstvého mléka a tam nic nesmrdí a mléko má prostě charakter mléka, ale je otázkou, jestli ten „smetanovitý“ ráz nebyl prostě jen znakem kvalitního neošizeného mléka :-D Každopádně ho pro jistotu raději vyliju.
- Fakt, že sortiment je prostě trochu jiný, než je člověk zvyklý z běžného řetězce. Některé položky tak vycházejí dráž nebo si člověk prostě není jistý, co vybrat, aby to bylo kvalitativně i cenově srovnatelné s tím, co zná a s čím je spokojen.
- Nebyla k dispozici spousta produktů (stav „momentálně vyprodáno“), např. kapie, nebo všechny Jupí sirupy v plastovém obalu (kupuju příchuť Aloe vera, která se ale ve skle prostě nedělá) a další.
- Chybí mi možnost čerstvých lahůdek od pultu. Například iTesco tuto možnost v nabídce má – své saláty, pomazánky, ale i šunky z volného pultového prodeje normálně nabízí. 
- I když jsem si nákup objednala na čas 9:45 - 10:00, řidič přijel už po deváté hodině, kdy jsem se jen tak tak stihla vysprchovat a obléct. Takže čas může být jen orientační a raději počítejte s větší rezervou.


Vypadá to vlastně v součtu nepříznivě, ale upřímně, pro ty, kteří nemají jinou volbu a nemohou si zrovna jet nakoupit osobně, je to zcela jistě skvělou alternativou. Jen si myslím, že ji využiju spíše okrajově a třeba jen na určitou část sortimentu, a když to bude možné, raději pojedu na klasický nákup do obchodního řetězce.

A jakou máte zkušenost s online nákupy potravin vy?

1 komentář:

  1. Na Rohlíku nakupuju asi rok a půl a už si to bez něj nedokážu představit. Mám tři děti, toho jídla už sníme hodně, nechci trávit cenný čas (svůj nebo manželův) v nákupáku. Líbí se mi, že můžu "nakoupit" třeba v noci a během dopoledne mám nákup bez práce doma. Chvíli trvalo, než jsem se v sortimentu zorientovala, ale dnes jsem schopná "udělat" týdenní nákup do dvaceti minut. Asi 3x se stalo, že něco nedošlo, řešila jsem na infolince a vše mi doposlali během dne. Takže já doporučuji, kudy chodím :-)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)