V právě uplynulém
týdnu mi bylo zle a představa, že co se jen trochu postavím na nohy, budu muset
absolvovat s dcerou týdenní nákup, mě nijak zvlášť netěšila. A tak jsem jen
z legrace zkusila, jestli náhodou služba Rohlik.cz nezačala dovážet i k nám
do vsi. Nebydlím zas tak daleko od velkoměsta, ale bohužel je zrovna před naší
obcí cedule jiného okresu a asi právě proto k nám až donedávna žádná služba
nezajížděla. Jaká tedy byla moje radost, když jsem zjistila, že toto se změnilo
a je možné si nákup domů objednat.
A jelikož věřím,
že pro leckterou maminku na mateřské se tato služba může aspoň příležitostně
hodit, přináším vám své osobní dojmy z prvního nákupu.
Plusy:
- Dovoz až do domu,
což hlavně pro matky s malými dětmi, pro těhotné, ale i pro ty, kterým je
zrovna děsně zle, je prostě super :-)
- Možnost si ještě
v košíku ohlídat cenu vyřazením nadbytečných nebo příliš drahých potravin.
- Spousta regionálních
a kvalitních „poctivých“ potravin za dobrou cenu (v akci bylo zrovna např. kančí
maso, které v běžném obchodě většinou neseženete).
- U některých
čerstvých potravin máte možnost si vybrat buď běžnou dobu spotřeby za vyšší
cenu, nebo speciální nabídku s blízkou expirací (kterou tam máte uvedenu)
za výhodnější cenu.
- Při výběru si
můžete rovnou nechat ukázat množství éček a energetické hodnoty daných
potravin, můžete tak vybírat to nejzdravější v nabídce.
- Ohlídáte tak
věci, které si v obchodě chce vynutit ke koupi vaše dítě.
- Mají přítelovu
oblíbenou značku dia piva, kterou začíná být v běžných obchodech problém
sehnat :-)
Mínusy:
- Měla jsem
namarkovanou vaničku borůvek, kterou ale nedovezli. Poté, co jsem vyplnila
dotazník spokojenosti, kde jsem to zmínila, se mi ale hned ozvala jejich pracovnice
a peníze, které mi za borůvky napočítali, mi vrátila ve formě kreditu na příští
nákup.
- Nebyla jsem úplně
spokojena s dobou trvanlivosti šunek, nákup přišel 25.4. a na jednom
balíčku byla min. trvanlivost do 30.4., na ostatních 7.5. Ani vzhledově nebyla
šunka moc hezká (bledá a jakoby okoralá, i když balená). Šunky kupuju pro
partnera, který je má vždy na snídaně a svačiny na celý týden, proto se snažím
vybírat balíčky s co nejzazší dobou trvanlivosti, takže ty, co jsme ještě
měli v lednici, končily později, než ty nově dodané.
- V neděli jsem otevřela čerstvé mléko z Vysočiny (v plastové lahvi). Bohužel mi dcera
odtrhla část etikety, takže nevím, jaká byla doba trvanlivosti, ale víčko
zevnitř podivně smrdělo a ulpělé mléko na něm bylo už ztvarohovatělé. Od víčka
smrdělo i hrdlo láhve, takže když jsem si přičichla, nevonělo to zcela vábně.
Trochu jsem odlila a nalila do sklenice. Mléko teklo normálně, ale přišlo
mi, že se trochu zakaluje, jakoby se hustší část promíchávala s řidší.
Když jsem olízla prst, chuťově mi přišlo v pořádku, tak jsem si ho do toho
kafe přece jen nalila, ale když jsem ho pila, začalo se mi dělat trochu divně.
Tak fakt netuším, jestli ještě bylo v pořádku nebo ne, mám zkušenost s jinou
značkou čerstvého mléka a tam nic nesmrdí a mléko má prostě charakter mléka,
ale je otázkou, jestli ten „smetanovitý“ ráz nebyl prostě jen znakem kvalitního
neošizeného mléka :-D Každopádně ho pro jistotu raději vyliju.
- Fakt, že sortiment
je prostě trochu jiný, než je člověk zvyklý z běžného řetězce. Některé
položky tak vycházejí dráž nebo si člověk prostě není jistý, co vybrat, aby to
bylo kvalitativně i cenově srovnatelné s tím, co zná a s čím je
spokojen.
- Nebyla k dispozici
spousta produktů (stav „momentálně vyprodáno“), např. kapie, nebo všechny Jupí
sirupy v plastovém obalu (kupuju příchuť Aloe vera, která se ale ve skle
prostě nedělá) a další.
- Chybí mi možnost
čerstvých lahůdek od pultu. Například iTesco tuto možnost v nabídce má –
své saláty, pomazánky, ale i šunky z volného pultového prodeje normálně
nabízí.
- I když jsem si nákup objednala na čas 9:45 - 10:00, řidič přijel už po deváté hodině, kdy jsem se jen tak tak stihla vysprchovat a obléct. Takže čas může být jen orientační a raději počítejte s větší rezervou.
Vypadá to vlastně v součtu
nepříznivě, ale upřímně, pro ty, kteří nemají jinou volbu a nemohou si zrovna jet nakoupit osobně, je to zcela jistě skvělou alternativou. Jen si myslím, že
ji využiju spíše okrajově a třeba jen na určitou část sortimentu, a když to
bude možné, raději pojedu na klasický nákup do obchodního řetězce.
A jakou máte zkušenost s online nákupy potravin vy?
Na Rohlíku nakupuju asi rok a půl a už si to bez něj nedokážu představit. Mám tři děti, toho jídla už sníme hodně, nechci trávit cenný čas (svůj nebo manželův) v nákupáku. Líbí se mi, že můžu "nakoupit" třeba v noci a během dopoledne mám nákup bez práce doma. Chvíli trvalo, než jsem se v sortimentu zorientovala, ale dnes jsem schopná "udělat" týdenní nákup do dvaceti minut. Asi 3x se stalo, že něco nedošlo, řešila jsem na infolince a vše mi doposlali během dne. Takže já doporučuji, kudy chodím :-)
OdpovědětVymazat