středa 20. února 2019

Zeleninové rizoto s brokolicí


Dnes mě naše milá dcera opravdu naštvala, protože jsem udělala tak dobrej oběd a ona ho vůbec nejedla! Respektive po dlouhém naléhání a slibu, že ji budu krmit, snědla jedinou lžičku a pak už prostě nechtěla. Tak si na oběd dala řádnou dávku mléka a ve tři hodiny si řekla o krajíc chleba s medem.



Mno, ale zpět k tomu receptu, protože já si na něm neskutečně pochutnala. Vždycky bádám, jakým způsobem upravit brokolici, aby mi ji dcera snědla (ehm)... Říká se, že z nouze a když máte skoro prázdnou ledničku, se nejlépe vaří. Neřekla bych, že to tak úplně platí i pro mě, ale dnes na tom asi něco bylo.


Co jsem tedy v domácích zásobách našla a pro svůj recept vybrala?

  • Brokolici
  • Jednu velkou petržel
  • Tři menší mrkve
  • Cibuli
  • Dva stroužky česneku
  • Špek
  • Sezamová semínka
  • Olivový olej
  • Sůl
  • Balzamikový ocet
  • Rukolu na dozdobení
  • Rýži


Zeleninu, cibuli, česnek a špek jsem nakrájela na kostičky. Mezitím, co jsem dala vařit rýži jsem na pánvi rozehřála a trochu osmahla kostičky špeku tak, aby pustily sádlo. Pak jsem přidala cibulku. Až trochu zesklovatěla, přidala jsem petržel a mrkev a vše spolu restovala. Podle potřeby jsem dolévala olivový olej. Až byla kořenová zelenina dostatečně dozlatova opečená, přidala jsem i kousky brokolice (tu jsem nepředvařovala, hodila jsem ji tam syrovou). Průběžně jsem směs promíchávala, aby se brokolice dostatečně orestovala ze všech stran, také jsem přidala česnek a sezamová semínka. Až byla brokolice dostatečně udělaná (ale stále křupavá), dochutila jsem solí a balzamikovým octem. Jakmile byla rýže uvařená, v pánvi jsem ji smíchala se zelninovou směsí a na talíři ještě posypala pokrájenou rukolou.

Dala jsem si k rizotu ještě zbytek pečené tresky z nedělního oběda, ale rizoto se dá určitě jíst i jen tak samotné, případně by se mi do něj perfektně hodily orestované žampiony.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)