úterý 26. února 2019

Lepíme nálepky





Posledního asi čtvrt roku u nás doma frčí nalepování. Mám pocit, že jsem už vykoupila nejbližší obchody ze všech nálepek, které byly pro dvouleté dítě vhodné. Jelikož věřím, že spousta dětí má podobnou zálibu, rozhodla jsem se sem hodit seznam toho, co už máme nalepeno a odkud jsme pořídili, pokud byste si nevěděli rady, kde co pořád shánět. 


Osobně mám nejraději takové nálepky, které zároveň dítě něco naučí, samozřejmě. Z tohoto důvodu jsem asi nejspokojenější byla s těmi úplně prvními, které jsem sehnala – My first 100 words od nakladatelství Sun – protože zde bylo jasné zadání – vybrat nálepku, najít, na které stránce se daný obrázek vyskytuje a co nejlépe nálepku vlepit do příslušného obrysu. Dítě se tak zdokonaluje v hledání i v přesném lepení samotném. Jako třešničkou na dortu pro starší děti jsou první anglická slůvka. Tyto dva sešity jsme koupili v Tescu, ale mají je i na stránkách samotného nakladatelství Sun: https://www.sun-knihy.cz/myfirst100words-my-world a https://www.sun-knihy.cz/myfirst100words-adventures




Dalším sešitem, který jsem pořídila, byla Letadla a lodě. Jsou to zároveň i omalovánky – nalepíte a pak podle barevných okrajů můžou děti vymalovat příslušnými barvičkami, ale to jsme ani nijak nezrealizovali. Dcera má i jiné omalovánky a toto prostě byly nálepky, které jakmile byly všechny nalepeny, ztratily pro ni další význam. Nálepek zde bylo méně, na druhou stranu si tu mohl člověk trochu pohrát s tím, kam které letadlo, ptáčka apod. vlepit, byť podle barevnosti pozadí se dalo určit, na kterou dvojstranu daná nálepka patří. 



Vzhledem k tomu, že každý sešit byl za týden zcela polepen, jsem musela při příštím nákupu opět vybírat. Ovšem v Tescu na menším městě, kam jezdíváme, už mě nic moc jiného nezaujalo. Od nakladatelství Sun měli ještě Hurá - chodím sama na záchod (https://www.sun-knihy.cz/hura-chodim-sam-na-zachod-2), kde se ale vlepují jen hvězdičky – a to za každý „výkon“ v podobě vyčurání se, umytí rukou apod. Jelikož dceru nočník začal trochu zajímat až v posledních několika týdnech a jen občas, jsem proto tento sešit zatím nepořizovala, hlavně tedy i proto, že se nalepují právě jen hvězdičky, přijde mi to fádní.

A tak jsem zakoupila sešit Horses passion. S těmito nálepkami by se určitě spokojily i starší holčičky, i obtížnost už je trochu náročnější – hledáte nejen celkové obrysy koní a jezdkyň, ale také pouze kopyt, nohou, culíků, hřív atd. Když si jednou dcera začala lepit sama, tak to tak podle toho taky dopadlo (viz obrázek) – vše nalepila na jednu stranu. Ovšem i přesto se tyto nálepky dceři hodně líbily, a taky nám vydržely poměrně dlouho, protože obsahovaly nálepek poměrně hodně. Bílá místa se pak dají v případě zájmu také vybarvit.




Po tomto nákupu jsme už ale opravdu naše malé Tesco zcela vykoupily, tak jsem zatím dceři koupila aspoň sadu několika archů nálepek v Pepcu, které si lepila do obyčejného sešitu, který má i na kreslení. A musela jsem se po něčem novém poohlédnout na internetu. Občas nakupuju na serveru Megaknihy.cz a byla jsem tedy ráda, když i tam jsem našla poměrně velký výběr nálepkových sešitů a knih (můžete je souhrnně prohlížet pod tímto odkazem: https://www.megaknihy.cz/1709-samolepky?p=1). Takže jsem tam objednala rovnou pět různých alb, abychom měly pořádnou zásobu.




Podle popisu mě zaujaly dvě, u nichž se nejedná o klasické samolepky, ale o samolepky bez lepidla, které můžete lepit pořád dokola na různé povrchy. Je to díky statickému náboji, protože materiál, z nichž je vyroben, je takový gumový plast nebo jak to nazvat. Když se teď dívám na jejich stránky znovu, mají tam z této edice Bav se a nalepuj zas a znovu! spoustu druhů, já jsem na zkoušku koupila Krtečka (https://www.megaknihy.cz/samolepky/233616-krtek-samolepkove-album.html) a prasátko Peppu (https://www.megaknihy.cz/samolepky/245163-bav-se-a-nalepuj-zas-a-znovu-peppa-pig.html). Jedno album stojí 122 Kč, což na licenční produkt není moc a výhodou je právě možnost hrát si neustále, není to jak s ostatními nálepkami, že je jednou nalepíte a můžete to vyhodit, protože už to k ničemu není. Na druhé straně mi zde trochu vadí ta volnost, že můžete de facto nalepovat kam chcete, bez daných pravidel, takže kromě lepení samotného a obrázků známých postaviček tam není žádný další rozměr. Také tím, že se nejedná o klasické nálepky, si dítě při lepení nemusí tolik dávat pozor, aby se nálepka nepomačkala, což je pak ale ve výsledku kontraproduktivní, až se vrátí zpět ke klasickým nálepkám.




Ve stejné zásilce jsem objednala ještě toto trio nálepkových sešitů: Zvířátka (https://www.megaknihy.cz/pro-nejmensi/312939-zviratka-samolep-knizka.html), ZOO (https://www.megaknihy.cz/samolepky/260132-zoo-samolepkova-knizka.html) a Nákladní auta (https://www.megaknihy.cz/samolepky/143289-nakladni-auta-samolepkovy-sesit.html). ZOO už jsme polepily, nákladní auta máme teď rozdělaná, ale ta tolik úspěchu nesklízí. Všechny tři sešity mají podobnou logiku - musíte zde nálepky rozřadit na správné dvojstrany podle daného okruhu. V každém sešitu je pak něco navíc, například v ZOO u plazů lepíte konkrétní zvířátka do daných chlívečků podle názvu (s čímž samozřejmě dítěti musíte pomoci) nebo u nákladních aut máte jednu stránku, kam si libovolně lepíte i prvky krajiny nebo domečky, ne jen auta. 






Takže když to shrnu, ze všech našich dosavadních zkušeností se mně osobně opravdu nejvíc líbila první dvojice s medvídky a anglickými slovy. Ale myslím, že Gábinka ocenila jakékoli nálepky, hlavně ty, kde je jich hodně. Uvítám jakékoli další tipy i od vás, protože zřejmě se budu muset brzy opět po nějakých poohlédnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)