středa 14. února 2018

Lehký čočkový salát



V neděli jsem na oběd vařila čočku na kyselo (kterou mi tedy mimochodem dítě nejedlo – ani čočku, ani volské oko, ani chleba), a zbyla mi ještě trocha uvařené neochucené čočky. Na obalu čočky jsem zahlédla recept na čočkový salát, a tak jsem se rozhodla využít zbytek právě takto.


V lednici jsem toho včera už moc neměla, a tak je to opravdu takový „zbytkový salát“, ale nakonec z toho vznikla docela zajímavá pochoutka.


Použila jsem:

  • Uvařenou čočku
  • 2 menší petržele
  • 1 kulatou bílou ředkev
  • 1 cibuli
  • 1 stroužek česneku
  • 1 vařené vajíčko
  • 3 malé okurky ve sladkokyselém nálevu
  • Olivový olej, sůl, pepř, špetku bazalky

Na olivovém oleji jsem orestovala cibuli, přihodila na kostičky nakrájenou petržel, česnek a nakonec ředkev. Pak už jen krátce zamíchala s čočkou, aby se ohřála, protože jsem ji měla od neděle v lednici. Vajíčko jsem uvařila na tvrdo, nakrájela na kostky a spolu s okurkami nakonec zamíchala do hotového salátu. Celé jsem to lehce osolila, opepřila a dochutila špetkou bazalky.

Samozřejmě, že sterilované okurky můžete pro malé děti vynechat, já je tam přidala, protože je dcera poprvé ochutnala na Silvestra a od té doby se po nich může zbřídit, tak sem tam trochu dostane. Doufala jsem, že s nimi to jídlo spíše sní :-D

Možná právě díky okurkám, i jejich spojením s cibulí a petrželí (i když orestovanými), mi pokrm chuťově trochu připomínal bramborový salát. A tak pro ty, kteří klasický bramborový salát moc nemusí, bych tento lehký čočkový doporučila jako obměnu na štědrovečerní tabuli spolu třeba s opečenou nebo na přírodno orestovanou rybou ;-)

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)