úterý 6. dubna 2021

Recenze: vyšívací sada dětských masek od Avenue Mandarine


Konečně jsem se dostala k recenzi na úžasný produkt, který s lehkým srdcem doporučím dále – kreativní sadu od pro mě dosud neznámé značky Avenue mandarine. Pokud pogooglíte, najdete těchto sad více druhů. Tuto Gábinka dostala od babičky pod stromečkem a je to sada tří zvířátkových filcových masek pro děti.  

Je to opravdu skvělé pro seznámení se se šitím. Na krabici je napsáno, že je vhodné pro děti od 6 let, nicméně pokud dětem pomůžete, určitě mohou zkusit již dříve. My jsme vyráběly s dcerou starou 4,5 roku a bez problémů zvládala samotné provlékání bavlnky. Samozřejmě, že jsem jí pomáhala, držela jí sešívané kusy filcu a radila, kam píchnout, navíc ji to moc dlouho nebavilo, takže většinu jsem udělala sama, ale byla to taková společná příjemná činnost. A ubezpečím i ty z vás, které nejsou na tyto manuální věci moc šikovné – když jsem to zvládla já, zvládnete to taky :-D U sady je ke každé masce návod, jak postupovat, je potřeba u něj tedy trochu přemýšlet, návod je pouze kreslený, bez popisu a občas si musíte uvědomit, v jakém pořadí jednotlivé kusy přišívat a které dírky můžete vynechat. Ale i když uděláte chybku, tak to jde vždycky vypárat a začít znovu, případně to nechat tak, ničemu to nevadí. 

Ke každé masce máte ve speciálním pytlíčku vše, co k její výrobě potřebujete – filcové výlisky, které jednoduše vyloupnete (také oblíbená dětská činnost), některé z nich mají dírky a některé se lepí – tyto díly jsou samolepící, takže k tomu nepotřebujete žádné speciální lepidlo, pouze strhnete zadní papírovou část; dále různobarevné bavlnky, plastovou jehlu a silnou gumičku, kterou pak dáváte za hlavu. Výroba je opravdu precizní, vše krásně lícuje, filc se netrhá, vše je kvalitní. Bavlnky máte hodně, takže i kdybyste náhodou museli párat a bavlnka se vám nějak moc roztřepila, můžete si dovolit kus odstřihnout a ještě vám dost zbyde. Já jsem si ze začátku nebyla délkou příliš jistá, proto jsem nechávala koukat jen malý cancourek a hůře se mi to zavazovalo, ale opravdu nemusíte mít strach, že vám nevyzbyde.

 

Jak už jsem uvedla, zvířecí masky jsou tu tři – kočička, králík a sova. Schválně je uvádím v tomto pořadí, protože myslím, že přesně takto jsou seřazené podle obtížnosti od nejjednodušší po nejobtížnější. U sovy už je hodně těch samolepících malinkých dílů a seskládáváte a sešíváte tam více různých kousků zaráz, takže je fajn, máte-li už zvládnutý ten princip a můžete se více soustředit na to, jaký díl kde přesně sešít. Vždy máte základní obrys hlavy, na nějž přišíváte další kousky – čumáček, tvářičky, ouška atd. Nakonec máte ještě jeden obrys, který je také samolepící, takže koukající zbytky bavlnek na rubové straně jednoduše přelepíte tímto druhým dílem a maska je tak oboustranně pěkná bez rušivých elementů. Zároveň jsou pouze na tomto zadním dílu nachystané dírky na gumičku, nesmíte na ni tedy před slepením zapomenout. Přilepením se tak zároveň zafixuje gumička, aby nevylézala z dírek nebo se z filcu nevytrhávala. Lepení je opravdu dost pevné, pokud si dáte záležet a pečlivě zadní stranu přitisknete na všech možných místech, nemělo by se vám stát, že by se odlepila.


Masku dokážu nasadit na hlavu i já, ale stejně dobře drží i rok a půl starému dítěti, takže i když působí dost pevně, je bez problémů přizpůsobitelná.


Na závěr bych chtěla tento produkt srovnat s českým výrobcem BUUK CZ, kterého možná někdo znáte. Přiznám se, že jedinou zkušenost s jejich výrobky mám pouze s putovními lištičkami, které nabízeli minulý měsíc na začátku nouzového stavu a uzavření okresů, tak bych nerada pomlouvala ostatní výrobky, které neznám. Ale když jsem vyráběla ty lištičky, tak jsem trochu zuřila a trochu si zoufala, zatímco práce s maskami mě dokonce bavila :-D 

Lištičky od BUUK CZ měly následující problémy:

1. Nutnost vyšít čumáčky běžnou jehlou a nití – není to vhodné pro malé děti, ani by to nezvládly, měla jsem s tím problém i já. Čumáčky byly totiž strašně prťavé, takže při šití jsem měla vůbec problém je nějak udržet v ruce a neviděla jsem, kam přesně píchnout, aby byly vyšité aspoň trochu souměrně a na místě, kde mají být. Další věc je ta, že taky doma musíte nějakou jehlu a nit mít ;-)

2. Při vyloupávání se filc více trhal – jeden ocásek máme kvůli tomu trochu potrhaný (vyloupávala dcera)

3. Lištičky se sešívaly barevnou kůží a bez jehly. Kůže nebylo tolik, kousek přebýval, ale nijak moc, takže pokud jste udělali chybu (jako já, a to snad u každé z lištiček) a odstřihli jste ztenčelý konec, bylo pak náročné opětovně kůži provléct, zvláště v momentě, kdy musel člověk sešívat tři vrstvy naráz. Také tady není žádná zadní strana, takže uzlík zezadu nepěkně trčí.

4. Návod byl poměrně srozumitelný, ale i přesto se mi u lišek podařilo strašně moc chyb, které jsem pak musela napravovat, pokaždé jsem třeba zapomněla přišít ocásek, dvakrát dokonce i ouška. Člověk tu musel mnohem více dávat pozor.

 

Rozhodně to tu nezmiňuji proto, abych vás odrazovala od nákupu z BUUK CZ. Naopak, sama přemýšlím, jestli vyzkoušet nějaký jejich další produkt. Myslím, že podobné aktivity jsou super a pokud máme českého výrobce něčeho podobného, tím lépe. Je to spíše jen takové zamyšlení, v čem by se mohl BUUK CZ ještě zlepšit, aby jejich výrobky byly uživatelsky přívětivé i pro lidi, kteří úplně nějakému šití a podobným rukodělným aktivitám neholdují ;-)


Naopak Avenue mandarine mě se svou kreativní sadou velice příjemně překvapila, a i tady si myslím, že do budoucna něco dalšího pořídíme. Třeba zase za rok, za dva, až si bude Gábinka schopná většinu udělat sama. Tento výrobce nemá jen vyšívací sady, na českém trhu od něj můžete najít i další kreativní sety – k lisování květin či výrobě šperků, dětské společenské hry, razítka s omalovánkami a spoustu dalšího.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)