pátek 2. října 2020

Rizoto se špenátem, pórkem a tuňákem

 


Taky máte dojem, že občas ty největší kuchařské perly vzniknou v momentě, kdy doma už skoro nic nemáte a prostě jen tak smícháte zbytky, které se vám dlouho válí ve špajzu? No dobře, nevím, jestli byl včerejší oběd opravdu „perlou“, ale musím říct, že vzniklo velice chutné jídlo. Roční syn spořádal celou porci, kterou jsem mu dala (a dcera? Darmo mluvit... :-D). 

Takže copak jsem si to včera vymyslela?

Měla jsem doma v lednici pórek, a tak jsem si do Googlu zadala heslo ‘pórek recept’ a zkoušela se proklikat několika výslednými články. Našla jsem tip na Špagety Carbonara právě s pórkem, tuňákem, černými olivami a strouhaným parmazánem. Těstoviny jsem ale v tomto týdnu dětem už vařila, a také přemýšleje, co mi dcera bude jíst, jsem se rozhodla zvolit raději rýži. Během jejího vaření jsem si ale říkala, že když smíchám jen pórek a jednu konzervu tuňáka, jestli toho na rýži nebude málo a nebude to příliš suché, hlavně kvůli synovi, aby mi to jedl. A tak mě napadlo přidat ještě mražený špenát.

Co jsem tedy všechno použila?

  • Rýži parboiled
  • 1 pórek nakrájený na kolečka
  • 1 konzervu tuňáka ve vlastní šťávě
  •  4 hnízda zamrazeného špenátu
  •  Olivový olej
  • Sůl
  • 3 nakrájená sušená rajčata naložená v oleji (pro sebe – ale měla jsem si jich dát více)

Doporučovala bych přidat i černé olivy, ale zjistila jsem, že jsem je pravděpodobně minulý týden zapomněla koupit, takže my byli bez nich.

Pórek jsem orestovala na olivovém oleji, když už byl měkčí, přidala jsem špenát a průběžně malinko podlévala vodou. Když byl špenát zcela rozmrzlý, přidala jsem obsah tuňákové konzervy a trochu osolila. Po dovaření rýže jsem pro jistotu oddělila zeleninovou část dceři na talíř samostatně a vedle suchou osolenou rýži, pro případ, že by jí směs nechutnala… No, dobře jsem udělala, protože jí to opravdu nechutnalo, i když se jak na pórek, tak na tuňáka i špenát těšila… Jen to nechtěla smíchané dohromady, ACH JO! No nic, no… Pak jsem rýži smíchala na pánvi se zeleninovou směsí, část oddělila synovi a pro sebe přidala nakrájená sušená rajčata. Ta pokrmu dodají ten správný šmrnc.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)