úterý 5. května 2020

Zeleninové bulguroto s anglickou slaninou


Máme za sebou prodloužený víkend, takže bylo potřeba namyslet tři obědy pro celou rodinu namísto dvou, a navíc nějaké levnější, protože poslední dobou za nákupy utrácím hříšné peníze a chtěla jsem to tedy tentokrát trochu ukočírovat. Říkala jsem si, že dlouho jsme neměli nějaké zeleninové rizoto, ale nakonec, vzhledem k tomu, že rýži jíme poměrně často, jsem ji zaměnila za bulgur. Nakonec jsem se rozhodla do něj přidat i zbytek anglické slaniny, co jsme měli v ledničce z minulého týdne, aby to bylo aspoň trochu masové ;-) A myslím, že výsledek opravdu chuťově stál za to.



Co jsem si na zeleninové „bulguroto“ připravila?


  • bílý chřest (necelý balíček)
  • asi 7 žampionů
  • 1 žlutou papriku
  • asi 5 kusů řapíkatého celeru
  • 2 kusy jarní cibulky
  • 3 stroužky česneku
  • kousek anglické slaniny vcelku
  • 1 hrnek bulguru
  • kousek 45% tvrdého sýra (já použila Eidam)
  • 4 sušená rajčátka v oleji
  • sůl, pepř, balzamikový ocet



Postup je velice jednoduchý – chřest jsem oloupala škrabkou (pokud použijete zelený, loupat nemusíte), zeleninu a slaninu nakrájela na malé kousky a postupně je orestovala na pánvičce. Začala jsem slaninkou, pak jsem přidala jen na chviličku zpěnit cibulku s česnekem, hned nato jsem přihodila kousky chřestu bez hlaviček, papriku a řapíkatý celer. 



Po chvilce jsem přidala žampiony a úplně nakonec hlavičky chřestu – jsou měkčí, tak aby nebyly úplně rozblemcané. Mezitím jsem podle návodu uvařila bulgur, který jsem po scezení přidala ke směsi a promíchala. 



Okořenila jsem směs jen solí a pepřem a malinko zakápla balzamickovým octem – můj partner moc chuť octa nemá rád, tak jsem šetřila, jinak bych přidala asi více. Vzhledem k tomu, že ani on, ani dcera nemají rádi sušená rajčátka, ta jsem si nakrájela jen do vlastní porce, proto do většího množství klidně použijte více kousků. Posypala jsem strouhaným sýrem a bylo hotovo.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)