neděle 11. listopadu 2018

Tipy k Vánocům pro děti 2+


Nezdá se to, ale už jen měsíc a něco a bude tady Štědrý den. Takže věřím, že si už většina z vás láme hlavu, co pořídit svým ratolestem za dárky pod stromeček. Rozhodla jsem se tu proto sepsat věci, které bychom rádi pořídili naší Gábince my (buď přímo koupíme nebo dáme jako tip rodině). Jen pro upřesnění, Gabča bude mít na Vánoce 2 roky a 4 měsíce.

Zdroj: web https://www.antonieemma.cz/stavebnice-faber-duo/


Piklerové triangl

Název zní příšerně, to vám dávám za pravdu :-D Jedná se vlastně o žebřiny, které se postaví do trojúhelníku a dítě po nich může šplhat. Ale dá se přes ně například i přehodit deka a cvičební nářadí se rázem stane domečkem na hraní. Hledala jsem, kdo všechno tuto pomůcku vyrábí a nejvíce mě zaujal výrobek z webu Antonie&Emma: https://www.antonieemma.cz/stavebnice-faber-duo/. Výhodou je, že se nemusí postavit jen jako trojúhelník, ale dá se připevnit ke zdi a hned je z toho větší lezecká plocha, takže vydrží dítku déle. Líbí se mi myšlenka stavebnicového systému, takže k tomuto základu můžete postupně přikupovat další prvky – skluzavku, další žebřiny, plug and play desku nebo třeba lezeckou stěnu. Věřím, že pro naši hyperaktivku to bude skvělý dárek.

Elektrická motorka

Už jsme doma jednu měli, dostali jsme ji od švagrové po jejích dětech, ale bohužel nám dlouho nevydržela. Napřed na ní dcera spíše popojížděla doma po chodbě, když na ní jednou vyrazila s tátou na vyjížďku, tak prý brzy slezla, ale pak jsme ji jednou vzaly vyvenčit společně a po ujetí nějakého kilometru se nám zavařila a přestala jet. Dceři to bylo moc líto, a tak se tatínek rozhodl jí pořídit k Vánocům novou (no jo, on je na ty motory). Gábinka už o tom ví a pořád říká, že napíšeme Ježíškovi o červenou motorku :-) Zatím jsme předvybrali tuto: http://rono.cz/index.php?tricykl-dragon-s-mohutnymi-vyfuky-motory-2x12v-digiplayer-usb-mp3-voltmetr-led-osvetleni&stranka=detail&sekce=44&zbozi=776

Dětská kuchyňka

Gábinka už si poslední dobou začala hrát „na něco“. Že vaří, že nakupuje, že utírá miminku zadeček. Nedávno jsem byla u známé doma a měli krásnou dřevěnou kuchyňku, která dceři učarovala (https://www.drewmax.cz/ad266-detska-kuchynka-drevena-63x37x100cm?=9556&gclid=EAIaIQobChMIw5LM0ZuX3gIVxdmyCh3kzAhhEAQYBSABEgJc7fD_BwE). Pořád se k ní vracela a zkoumala všechny skříňky a šuplíky. A protože mi přišla jako mnohem hezčí než třeba klasická kuchyňka z Ikea (a navíc levnější), ráda bych, aby nám ji pořídil některý Ježíšek z příbuzenstva. Ke kuchyňce bude ovšem potřeba i nějaká pěkná sada nádobí.

Doktorský kufřík

Gábinka sice k doktorce nechodí ráda, ale vypadá to, že si na ni ráda hraje (aneb u té stejné známé objevila i doktorský kufřík a hned začala léčit vypůjčené miminko). Navíc v televizi ráda sleduje pořad na Déčku „Operace Jauuu“, takže se nám rýsuje další dárek :-)

Lego Duplo

Osobně jsem nikdy nechápala tu hysterii okolo Lega, ale u babičky měla teď dcera příležitost si trochu pohrát s několika kousky a panáčky z této stavebnice a – ano, asi ano. Vypadá to, že se už dostává do věku, kdy by si s tím mohla trochu vyhrát, i když zatím jí veliké no name skládací kostky nic moc neříkaly. 

Dekorační síť

Vzhledem k tomu, že Gábi ráda maluje a její výtvory se nám už doma začínají štosovat (navíc si nosíme domů i výtvory z kroužku), už by to chtělo místo, kam si budeme výkresy vystavovat. Místo klasické nástěnky se mi zalíbila tzv. dekorační síť, kterou připevníte na zeď a výkresy k ní můžete připínat kolíčky (př. https://eshop.romak.cz/variant/dekoracni-site/dekoracni-site-polypropylenove/dekoracni-sit-svetle-zelena/977/977/1651).

Magický písek

Nebo také kouzelný či kinetický písek. Dcera objevila kouzlo toho klasického venku na hřištích až poměrně nedávno. Ovšem vzhledem k tomu, že nás teď čeká pošmourno a zima a na pískoviště se asi dlouho nepodíváme, rozhodla jsem se vyzkoušet tuto domácí variantu. Jen doufám, že bude platit informace, že se snadno uklízí :-D Pořídila jsem z Dedry, v balení je k němu i nafukovací bazének (https://www.dedra.cz/cs/da86392-tekuty-pisek-ruzovy?ppk=119267).

Dětský sušák na prádlo

Dcera mi ráda pomáhá při dávání prádla do pračky nebo ho naopak se mnou vytahuje. Na sušák samozřejmě ještě pořádně nedosáhne, ale párkrát se mnou už chtěla věšet, a tak jsem jí přistrčila židli. Proto jsem nedávno koupila dětský sušák z Lidlu. Je pravda, že vypadá dost lagricově, možná by bylo lepší pořídit závěsnou variantu klasického sušáku a pověsit jen někde nízko, ale rozhodla jsem se ho nevracet a otestovat v praxi. Snad se tam aspoň nějaké mokré ponožky budou dát pověsit.

Dětská pokladna

Jak už jsem zmínila, Gábinku začalo bavit nakupování. Zatím mi jako penízky dává kousky puzzle a stačí jí to, ale pod stromečkem najde dětskou dřevěnou váhu/pokladnu s papírovými penězmi (také z Lidlu: https://www.lidl-shop.cz/PLAYTIVE-JUNIOR-Pokladna-Vaha-pokladna/p100226529001).

Dětská naučná hra – písmena

Zatím je dcera více fascinována čísly, ale když už jsem byla v tom nakupování na e-shopu Lidlu, přihodila jsem do košíku ještě tento produkt: https://www.lidl-shop.cz/PLAYTIVE-JUNIOR-Naucna-hra-Pismena/p100239668005. Věřím, že do budoucna k naučení písmenek se nám bude hodit.

Sada dětských perkusí

Triangl, vajíčka, činelky, dřívka... prostě všechny ty úžasné pidi nástroje, které vydávají rachot a které dcera obdivuje v kroužku, který navštěvujeme – v Hudbohrátkách. Asi si tím na sebe trochu šiju bič, už tak je doma občas docela kravál, ale na druhé straně je třeba v dětech podporovat smysl pro hudbu a pro rytmus ;-)

Úložný systém na hračky

Pravda, je otázkou, zda je tento dárek určený spíše pro dítě nebo pro mě, aby bylo jednodušší uklízet ty nepřeberné kusy hraček, co se nám neustále někde válí. Ale napadlo mě to minulý týden v herničce, kde jsem naživo viděla úložný systém Trofast z Ikea. Na plastové boxy se pak dá nalepit obrázek toho, co do daného boxu patří a úklid je pak jednodušší i pro dítě.


To je zatím vše, co mě tak nějak padlo do oka, první dva hlavní dárky a několik drobností ze seznamu dostane od nás a zbytek si napíšeme do wish listu od rodiny. V souvislosti s tímto jsem hledala nějakou rozumnou webovou aplikaci, kde bychom mohli napsat dopis Ježíškovi, rozeslat rodinným příslušníkům a oni by tam mohli rovnou zadat, kdo se ujme čeho. Našla jsem jen jedinou: https://www.tomikup.cz. Ale upřímně jsem zklamaná. Pokud sestavíte seznam, není možné jej jen tak nasdílet. Nejprve si musíte přidat ty, jimž byste jej chtěli poslat, do přátel. Pozvánku pošlete e-mailem a každý z nich se nejprve musí zaregistrovat. Až poté je uvidíte v seznamu přátel a pak jim teprve můžete nasdílet seznam, aby jej viděli. Ideálně jim pak tedy poslat znovu informaci na e-mail. A to je, upřímně, pro většinu normálních uživatelů vč. babiček dost složité. A tak jsem se rozhodla seznam sdílet v Google tabulce. Tam pouze pošlete odkaz a rovnou si mohou všichni seznam zobrazit a vepsat se do příslušného řádku. Je sice pravda, že pro babičky to může být podobně složité, ale doufám, že pro zbytek rodiny už nikoli a že babičkám s tím někdo pomůže ;-)

A co vy, co budete dávat svým ratolestem pod stromeček? A jste zastánci jen jednoho či dvou větších dárků, nebo kupujete spíše drobnosti a aby jich bylo víc?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)