sobota 27. října 2018

Zapečená brokolice s bramborami, šunkou a sýrem


Pokud mají vaše děti, nebo třeba i vy osobně, problém s pozřením brokolice, věřím, že jde jen o to najít ten správný recept. Já mám třeba brokolici ráda v zapečených těstovinách. Dcera ji nikdy moc nemusela, i když jako malá v prvních příkrmech ji většinou snědla. Minulý týden na nákupu mě však přesvědčila, že ji mám koupit, že ji chce k obědu. A tak jsem v pátek přemýšlela, jak na ni.

Nedávno jsem ji udělala pečenou v troubě s česnekem a citrónovou šťávou podle tohoto receptu a dcera dokonce trochu snědla. Tentokrát jsem si vzala inspiraci zase z dalších receptů a udělala tuto rychlovku.



Co budeme potřebovat?

  • 1 hlávku brokolice
  • 2 brambory
  • 10 dkg šunky
  • 10 dkg plátkového sýru (použila jsem 48% Goudu)
  • 2 stroužky česneku
  • Sůl


Brokolici rozdělíme na růžičky, spaříme vařící vodou a necháme cca pět minut povařit, aby trochu změkla. Mezitím si nakrájíme brambory na hodně tenoučké plátky (skoro jako na chipsy) a poklademe je na pečící papír na plechu. Lehce osolíme. Poté, co slijeme vodu z brokolice, naskládáme brokolicové růžičky na bramborové plátky, znova trochu osolíme. Posypeme na jemné plátky nakrájeným česnekem, poklademe plátky šunky a sýra a dáme zhruba na půlhodinky zapéct do trouby na 180°C.

Je to opravdu rychlé, velice jednoduché a chutné. A jak to u nás dopadlo? Samozřejmě, že ani tak dcera brokolici nejedla, vyjedla hlavně šunku s rozpuštěným sýrem a trochu brambor. Zato já jsem snědla celý zbytek plechu. 

Tak třeba příště se zadaří objevit nějaký jiný, pro Gábi zajímavější recept :-D

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)