čtvrtek 9. prosince 2021

Dárky pod stromeček pro 2+ a 5+

Už se to blíží mílovými kroky, za 15 dní je tu Štědrý den. Věřím, že spousta z vás má již dárky nakoupené, ale kdyby náhodou ne, třeba uvítáte tipy, co jsme letos vybrali našim dětem. Já sama ještě nemám vše, nakupuji sice už od října, ale vždy to pojmu jaksi megalomansky, takže z jedné výplaty to nikdy nedám. Tak věřím, že třeba je na tom někdo obdobně. Omlouvám se, že článek nepřišel dříve, ale nějak nestíhám… 

Začneme tedy s dcerou – aktuálně 5 let a 4 měsíce:

Takový asi nejhlavnější (čti nejdražší) dárek je cvičební náčiní od Gabigym. Vybrala jsem set Mauglí obsahující hrazdu, která se dá zapřít do futer dveří a čtyři závěsné prvky na ni – gymnastické kruhy, visutá hrazda, houpací osmihran a provazový žebřík. K tomu jsem ještě objednala další dva samostatné prvky – lano s uzly a houpačku. Gábinka je neustále v pohybu, chodí na gymnastiku, a tak doufám, že se jí dárek bude líbit a že ho hodně využije. Máme už doma malou sadu od značky Antonie&Emma – piklerové trojúhelník a skluzavku, a tak jsem si původně myslela na jejich rozšíření tak, aby se doma dala postavit bradla, ale když jsem se dívala, jak za ty tři roky stouply ceny, tak jsem dala přednost právě Gabigym.

Další balíček, který věřím, že přijme s nadšením, bude mix různých papírových potřeb pro kreativní tvoření – omalovánky, spirograf, třpytivá lepidla, washi páska, magické pero a kouzelné fixy. Většinu z těchto věcí jsem pořídila na úžasném webu Hračkotéka.cz, který jsem vůbec neznala a který mě fakt nadchnul! Pokud nechcete už moc utratit, tak tam raději ani nekoukejte, protože mají fakt nádherné věci.

Na stejném e-shopu jsem ještě objednala i dvojici Minihrátek – Bludiště a Rozdíly, podobné hledačky miluje a ráda luští, tak ty budou ještě v dalším balíčku zvlášť.

Nebude ani chybět knížka, zkusila jsem objednat knihu Kouzelná třída, tak uvidíme, co se z toho vyklube.

Dále jedna společenská hra – tentokrát karetní – Piratatak. Hry má dcera ráda a karetních zatím zas tak moc nemáme, akorát Černého Petra a Kvarteto, což jsou hry vhodnější až pro tři hráče, a to jsme málokdy schopní dát dohromady (táta moc společenské a deskové hry neprožívá).

Pak ještě od známé koupím roborybu na dálkové ovládání, taky jsme to kdysi viděli v reklamě a Gabča to strašně chtěla, tak si říkám, že to vyzkoušíme a je fajn, když člověk nemusí hned všechno kupovat nové za plnou cenu.

Od jedné části rodiny máme dohodu, že na děti dostáváme peníze a my pořizujeme dárky. Původně jsem tak pro dceru plánovala kouzelnickou sadu Hororová magie, ale dnes, než jsem objednala, jsem zjistila, že je to až od 8 let, protože tam jsou zřejmě návody ke kouzlům a je nutné umět číst. Dále jsem chtěla interaktivního králíka Banyho, kterého Gabča viděla v reklamě a chtěla ho (ostatně jako všechno), ale ten už byl pro změnu vyprodaný. Nakonec jsem tedy objednala magnetickou stavebnici Magformers. Před rokem už si s ní děti hrály v nějaké restauraci a nedávno i u známých na návštěvě a prý si s tím Gábinka hodně vyhrála (já tam zrovna nebyla). Přemýšlela jsem i o levnějších alternativách, protože je pravdou, že přímo Magformers jsou dražší, ale co jsem se dočetla na FB diskuzích, levnější varianty nejsou tak kvalitní co se týká síly magnetů, tak jsem si řekla, že nebudu šetřit pár stovek a raději objednám originál. Od babičky pak dostane panenku Elzu a deskovou hru Jednorožec – třpytivé krystaly z webu Svět-her.cz. Je sice asi jednodušší, psaná od 3 let, ale obsahuje opravdu malé kamínky "krystaly", takže je mi jasné, že to se bude Gábince moc líbit.

Dále jsme poslali nějaké další tipy prarodičům z mé strany, většinou věci, které ji zaujaly v katalogu, který nám přišel do schránky, takže úplně nevím, co z toho dostane, ale aspoň to zde zmíním, kdyby to někomu přišlo zajímavé: 

- Sadu Albi Crafts Jednorožec (sestaví se kostra a na ní se vymodeluje jednorožec; pro kluky je i varianta s tyranosaurem)

- Kniha k Albi tužce Encyklopedie pro předškoláky

- Sada na výrobu voňavých svíček

- Lego Disney Ledové království

- Kreativní set náramky s písmenky

 

Jednou za mnou přiběhla, že by chtěla hledač kovů, netuším, kde to zahlédla. Koukala jsem na to, prodává se i malý určený přímo pro děti, ale možná zase někdy příště :-D

 

A co máme pro syna – aktuálně 2 roky a 3 měsíce:

Opět máme jeden takový větší – hlavní – dárek – koloodrážedlo Kindercraft Balance bike RAPID Blue Sapphire. Dívali jsme se na různé značky, i na mnohdy doporučovaná Yeedoo či First bike, ale zaprvé tedy cena nás moc nenadchla a zadruhé podle muže je tento mnohem lepší kvůli nafukovacím ložiskovým kolům a dalším kvalitním vlastnostem (fakt vám ty přednosti teď nevyjmenuju, ale kdybyste potřebovali, zeptám se ho).

Pak jako správný chlap dostane sadu nářadí. Tuším, že přímo značku Bosch, i když tento dárek taky objednával tatínek, tak snad si to pamatuji dobře.

Pak samozřejmě dostane nějaká vozidla – malý plechový model autobusu a já mu ještě chci pořídit policejní auto se zvuky (další :-D), které jsme spolu viděli v jednom krámku v Mor. Krumlově a které se mu moc líbilo (mno… i když jemu se líbí každé auto, které někde potkáme). Ve stejném obchůdku mě ještě zaujal vysokozdvižný vozík.

Také dostane jednu knížku z edice Podívej se pod obrázek – Vše, co jezdí a létá. Pár okýnkových knížek doma máme a rád si jimi listuje, i u dcery tento typ knih vždy slavil úspěchy. Objednávala jsem ji už v říjnu společně s adventním kalendářem a dalšími věcmi na e-shopu stavebnice-hry.cz. Ve stejném obchodě jsem koupila i výše zmíněný spirograf, a také další dárek pro syna – balón s motivem aut.

Také Adámkovi jsem vybrala něco i na Hračkotéce – konkrétně hru Loto, trumpetku Kazoo a samolepky, které se dají snímat a znovu lepit. Tyto věci dostane u jedné z babiček. Navíc u ní oba dostanou společný dárek - sadu dvou domácích telefonů z pokoje do pokoje na baterky, něco podobného jsem měla jako dítě a věřím, že si s tím oba vyhrají.

Od tety a strejdy Adámek dostane dvě společenské hry pro nejmenší. Áďa teď začal být do her jako divý. Nedávno jsme s ním začali hrát Můj první ovocný sad, také sleduje, jak hráváme hry s Gábinkou a každý den si teď vzpomene, že chce „hlu“, tahá je z boxu a hraje si s panďuláky. Objednala jsem mu tedy Malou spolupráci (Little Cooperation) a Malou sklizeň (Little Collect), obě z již zmíněného e-shopu Svět-her.cz. Ještě se mi tam líbilo Nakupování od firmy Haba, ale to zase až někdy příště. Vůbec na tomto serveru měli od této německé firmy spoustu her pro nejmenší, na něž jsem nikde jinde nenarazila, tak tam kdyžtak mrkněte ;-)

Dále mě ještě zaujala Motorická balanční hra Velryba od firmy Vilac (tu jsem viděla na 4kids.cz), ale tam mám trochu strach, že se tady budou jednotlivé kousky akorát válet po celém obýváku a nakonec jsem upřednostnila ty deskovky výše. Pro někoho to ale může taky být zajímavý tip jako pěkná dřevěná hračka.

Jako tip na dárky od mých rodičů jsme psali Moje první malování štětcem a vodou a plyšové auto, aby si mohl brát auto i na spaní :-D

 

Co máte letos pro děti nachystáno vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda, necháte-li mi tu svoje postřehy, nápady a poznámky. Líbí se vám můj blog? Co byste se tu chtěli dočíst? Nesouhlasíte se mnou v něčem? Pojďme diskutovat :-)